میهن صنعت:

ایران جزء بهترین تولیدکنندگان صنعت “پالایش” در “خاورمیانه” است

میهن صنعت: یک کارشناس انرژی از بنزین دفاع کرد و علت آلودگی هوا را دور افتادن صنعت خودروسازی از تکنولوژی‌ جهانی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدعلی کریمیان کارشناس انرژی گفت: بنزین تولید شده در کشور جزء بهترین نوع بنزین در سطح خاورمیانه می‌باشد.
 
کریمیان در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر بهبود کیفیت بنزین تولیدی باید صنعت خودروسازی هم دچار تحول شود گفت: در استانداردهای یورو که در اروپا اجرا می‌شود، هر روز استانداردهای جدیدی اعمال می‌شود که به موازات این استانداردها،‌ کیفیت تولید خودرو هم ارتقا پیدا می‌کند اما این امر در کشور ما نادیده گرفته می‌شود بنزین با استاندارد یورو تولید می‌شود اما عملا در خودرویی ریخته می‌شود که با فناوری روز همگام نیست و نتیجه چیزی جز آلودگی هوا نیست که به پای بنزین ملی نوشته می‌شود.
 
کریمیان در ادامه گفت: در صنعت نفت هر برشی که روی نفت انجام می‌شود و تبدیل به محصول جدید می‌شود صد در صد صرفه اقتصادی دارد و با این شرایط مبادرت به خام‌فروشی و هدررفت این ثروت ملی می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به امتیازات زیادی که از تولید بنزین عاید کشور می‌شود پس چرا ایران واردکننده بنزین است گفت: در زمان دولت هشتم به دلیل پایین بودن قیمت نفت و بنزین در جهان و همچنین عدم وجود تحریم‌ها واردات بنزین به نفع ایران بود و اگر همزمان توسعه پالایشگاه‌ها صورت می‌گرفت در حال حاضر ایران جز صادرکنندگان بنزین محسوب می‌شد.
 
کریمیان به عنوان عامل دیگر در واردات بنزین به پایین بودن قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت بنزین در ترکیه تقریبا معادل لیتری 3500 تومان است که در مقایسه با یک لیتر بنزین در ایران مبلغ زیادی است.
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران این کارشناس انرژی در پایان ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، پالایشگاه هرمز و طرح و توسعه پتروشیمی اصفهان ایران تبدیل به صادرکننده محصولات پتروشیمی و بنزین شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47806
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه