میهن صنعت :

ایران غول بنزینی خواهد شد

میهن صنعت : عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به برنامه ریزی های شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی برای افزایش ۱۲میلیون لیتری بنزین در سال جاری پیش بینی می شود بنزین مازاد بر مصرف داشته باشیم و به جمع صادر کنندگان بنزین بپیوندیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جلیل جعفری بنه خلخال در گفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: سال گذشته ۶۱میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور تولید می شد و مجموع بنزین مصرفی حدود ۶۳ میلیون لیتر بود و دومیلیون لیتر کمبود بنزین از ذخایراستراتژیک تامین شد.

وی افزود:در حال حاضر ۶۶میلیون لیتر بنزین در روز تولید و تقریبا به همان میزان مصرف داریم و با توجه به عدم اجرای فاز دوم هدفمندی پیش بینی می شود شاهد افزایش مصرف بنزین باشیم ولی با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش تولید بنزین مازاد بر مصرف نیز خواهیم داشت.

جعفری گفت:طبق برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، قرار بر این است که پالایشگاه آبادان تا یک ماه آینده روزانه یک میلیون لیتر به تولید روزانه خود اضافه و همچنین پالایشگاههای بندر عباس تا پایان سال ۵/۳ میلیون لیتر بنزین اضافه تولید کند.

 وی افزود:همچنین پالایشگاه های لاوان تا آخر خرداد ۵/۱ میلیون لیتر،تبریز حداکثر تا دو ماه آینده یک میلیون لیتر ،اصفهان تا سه ماه آینده سه میلیون لیتر و اراک تا یک ماه آینده دو میلیون لیتر به تولید بنزین خود اضافه کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:با توجه به برنامه ریزی برای افزایش حدود ۱۲میلیون لیتری بنزین پیش بینی می شود بنزین مازاد  بر مصرف داشته باشیم و به تدریج به عنوان صادر کننده بنزین شناخته شویم البته ابتدا از بنزین مازاد بر مصرف جهت  تامین ذخایر استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت:در حال حاضر ۲۰ درصد بنزین تولیدی دارای استاندارد یورو ۴ است وباید به سمت تولید بیشتر بنزین یورو ۴ برویم و همزمان با آن خودرو سازان نیز خودروهایی با قابلیت مصرف بنزین یورو ۴ تولید کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19340
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه