میهن صنعت:

ایران و کانادا سریال انیمیشن می‌سازند/ زندگی فانتزی حیوانات در «دهکده شادی»

میهن صنعت: مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری با همکاری یک شرکت کانادایی سریال انیمیشن «دهکده شادی» را تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید مسعود صفوی مدیر مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری درباره ساخت سریال انیمیشن «دهکده شادی» گفت: در راستای گسترش همکاری‌های ایران در زمینه انیمیشن‌سازی با کشورهای بزرگ صاحب این صنعت، تصمیم گرفتیم سریال «دهکده شادی» را در 60 قسمت 7 دقیقه‌ای با همکاری یک شرکت انیمیشن‌سازی کانادایی تولید کنیم. این سریال محصول مشترک ایران و کانادا است و ما امیدواریم با این تولید مشترک گامی بلند برای ارتقای صنعت انیمیشن ایران برداریم.

تهیه‌کننده انیمشین «دهکده شادی» با اشاره به جزئیات مشارکت کانادایی‌ها در تولید این سریال بیان کرد: از سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم تا مرحله پیش‌تولید این سریال در ایران آغاز شود بنابراین با تیمی از متخصصان، نویسندگان و تولیدکنندگان ایرانی مراحل پیش‌تولید و همچنین تولید این سریال بر اساس زمان‌بندی پیش رفت.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ ما و قراردادی که با شرکت توزیع‌کننده‌ کانادایی داریم، مجموع فعالیت‌های تکمیلی پروژه که در واقع به آن پس‌تولید می‌گویند از سوی طرف قرارداد کانادایی آغاز شده که به موجب آن اموری چون موسیقی، صداگذاری و همچنین بازایابی، عرضه جهانی، توزیع بین‌المللی، تبلیغات جهانی و فروش بر عهده این شرکت کانادایی است.

صفوی همچنین با اشاره به داستان سریال «دهکده شادی» گفت: فیلمنامه‌های این انیمیشن در ایران و توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده و با توجه به این که این سریال بدون دیالوگ است، نقش صداگذاری، افکت و موسیقی در آن اهمیت بسیار دارد.

این تهیه‌کننده سریال‌های انیمیشن درباره عوامل تولید سریال «دهکده شادی» توضیح داد: ما در مرکز انیمیشن حوزه هنری استودیوهایی راه‌اندازی کردیم تا ضمن تولید انیمیشن به آموزش نیروها هم بپردازیم، بنابراین «دهکده شادی» کار مشترکی از نیروهای ماهر و متخصص و نیروهایی‌ است که با آموزش در این استودیوها به تخصص لازم دست یافته‌اند. در بخش فیلمنامه‌نویسی مجموعه عباس حسنی، جواد راهنما، پریسا آرام، مسعود اصلانی و وحید دانا با گروه تولید همکاری کردند. سعید ضامنی و رسول شیری کارگردانان این مجموعه هستند و طراحی فضا نیز با حسین صافی است.

وی درباره داستان «دهکده شادی» گفت: انیمیشن «دهکده شادی» داستان حیواناتی فانتزی و کاملا متفاوت از هم است که در یک مزرعه زندگی می‌کنند. زندگی آرام حیوانات این دهکده در آغاز هر قسمت با حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی مختل می‌شود. حیوانات فانتزی این سریال همواره تلاش می‌کنند به نحوی با حادثه پیش آمده کنار بیایند یا مشکل را رفع کنند.

به نقل از مهر صفوی ادامه داد: زندگی روزمره این حیوانات دوست‌داشتی هر روز با حادثه‌ای مختل می‌شود و ما بر اساس منطق و اصول سریال‌نویسی برای کودکان تلاش کردیم که در پایان هر قسمت راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل کاراکترها در نظر بگیریم که جنبه آموزنده و نیز سرگرم‌کننده داشته باشد.

تهیه‌کننده انیمیشن «دهکده شادی» در پایان گفت: نتیجه کار مجموعه‌ای شاد و دیدنی است و من فکر می‌کنم این انرژی به خوبی نشان‌دهنده تلاش تولیدکنندگان ایرانی است که برای ارتقای انیمیشن ایران تلاش کرده‌اند و حالا به نتیجه دلخواه رسیده‌اند. ما نیز امیدواریم این مجموعه هم مورد استقبال کودکان ایران و جهان قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53067
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه