میهن صنعت:

ایستگاه فضایی در خطر

میهن صنعت: ناسا برای تعمیر سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی دستور انجام چند راهپیمایی فضایی اضطراری را صادر کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ناسا اعلام کرد عملیات جایگزین کردن دو واحد پمپ در سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی به دو فضانورد و سه راهپیمایی فضایی نیاز خواهد داشت و اولین این راهپیمایی‌ها نیز باید روز شنبه انجام شود.

هفته گذشته نیمی از سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از ردیابی تغییرات نامتعادل دمایی، از کار افتاد. ناسا اعلام کرد که این وضعیت بحرانی است اما زندگی ساکنان ایستگاه را تهدید نمی‌کند. پمپ معیوب با دو حلقه خارجی سیستم خنک‌کننده ایستگاه در ارتباط است که این دو حلقه مسئولیت چرخش آمونیاک در خارج از ایستگاه را به عهده دارند تا به این شکل بتوانند دمای تجهیزات داخلی و خارجی را متعادل نگه دارند.

ناسا اعلام کرد که این عملیات تعمیر بر ارسال محموله تجهیزات به ایستگاه فضایی که قرار بود از ویرجینیا ارسال شود اما اکنون تا ماه ژانویه به تاخیر افتاده‌است، اولویت دارد.

به نقل از همشهری هریک از این سه راهپیمایی فضایی برای 6/5 ساعت برنامه‌ریزی شده‌اند و به صورت مستقیم برروی تلویزیون ناسا پخش خواهند شد. ناسا تاکید دارد که ساکنان ایستگاه فضایی به هیچ‌وجه در خطر نیستند اما برخی از سیستم‌های غیرضروری ایستگاه در درون لابراتوارهای کیبو و کلومبوس تا زمان رفع نقص سیستم خنک‌کننده خاموش شده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35536
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه