میهن صنعت :

ایستگاه متروی شهید بهشتی به موزه تبدیل می شود

میهن صنعت : فرهنگسرای مترو با مشارکت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مجموعه نمایشگاه های موزه سیار را در ایستگاه متروی شهید بهشتی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از مهر،  این نمایشگاه در 4 بخش نمایش آثار همانندسازی شده موزه استاد حسین بهزاد، موزه هنرهای زیبا، موزه میرعماد و موزه استاد محمود فرشچیان با هدف نمایش آثار فاخر هنری برگزار می شود.

در نمایشگاه آثار موزه استاد حسین بهزاد که از 17 تا 27 خردادماه برگزار می شود 12 اثر همانندسازی شده مینیاتور و 9 اثر حجمی سفالین تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه آثار موزه هنرهای زیبا نیز که از 28 خرداد تا 6 تیرماه برپا خواهد شد 13 اثر همانندسازی شده از نقاشان دوران صفویه، قاجاریه و نقاشان اروپایی چون سالوادور دالی، مان جین، ایوانویچ شیشکین، ژول برتون در مکاتب و شیوه های گوناگونی چون مکتب آلمان، انگلیس، فرانسه، روس و … در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دو نمایشگاه آتی این مجموعه نیز شامل نمایشگاه  مینیاتورهای همانندسازی شده موزه استاد محمود فرشچیان است که از 7 تا 17 تیرماه برگزار می شود و دربرگیرنده 24 اثر بیادماندنی از این هنرمند است.

نمایشگاه آثار موزه میرعماد، آخرین نمایشگاه این مجموعه است که از 18 تا 28 تیرماه برگزار می شود و شامل 24 اثر همانندسازی شده خوشنویسی از استاد میرعماد و شاگردانش چون ملامحمد تبریزی و دیگر خوشنویسان قرن 11 به بعد است.

مجموعه نمایشگاه موزه سیار از 17 خرداد تا 28 تیرماه در زمانبندی های 10 روزه در ایستگاه متروی شهید بهشتی برگزار می شود. عموم علاقمندان می توانند جهت بازدید از این آثار ارزنده در ساعات کاری مترو به نگارگذر ایستگاه متروی بهشتی مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73001
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه