میهن صنعت :

ایست قلبی بنزین 700تومانی / تمدیدی در کار نیست

میهن صنعت : قلب بنزین 700 تومانی این روزها به تپش افتاده چرا که حدود 20 روز به نفس کشیدن آن باقی مانده است و این بنزین دوباره تمدید نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از باشگاه خبرنگاران، از آذر ماه سال 89 در راستای اجرای گام نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت بنزین با نرخ 100 تومان خداحافظی و بر اساس تصمیم دولت وقت با دو نرخ نیمه یارانه‌ای 400 تومان( سهمیه ماهانه 60 لیتر ) و نرخ 700 تومان (بنزین آزاد) در هر لیتر عرضه شد.


اما نرخ بنزین به این دو رقم محدود نبود و عملا به صورت سه نرخی (سهمیه‌ای‌ قدیمی 400 تومانی، بنزین سهمیه ای 700 تومانی و بنزین آزاد 1000 تومانی)در جایگاهها عرضه می‌شد و این موضوع باعث شد اکثر مردم با حالت سردرگمی از سهمیه بنزین خود استفاده کنند.با روی کار آمدن دولت یازدهم بازهم سنایورهای جدید بنزینی رونمایی شدو مهمترین اقدام در این راستا سعی بر تک نرخی شدن بنزین بود.

بر همین اساس،خرداد ماه سالجاری این موضوع در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت و با تاکید مسئولان ذیربط به مرحله اجرا هم درآمد؛ همزمان با اجرای تک نرخی شدن قیمت موجودی بنزین 700 تومانی طبق گفته برخی از مسئولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون لیتر بود وهمزمان با با اعلام تک نرخی شدن بنزین در روزهای نخست مردم به دلیل ترس از سوخت شدن سهمیه مصرف بنزین در کشور رکورد زد.

طبق وعده دولت قرار شد تا پایان آبان ماه سهمیه بنزین 700 تومانی نسوزد و حال که شمارش معکوس این سهمیه شروع شده مسولان ذی‌ربط خبر از از عدم تمدید مهلت مقرر می گویند. سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران چند روز پیش به آن تاکید کرد و گفت تاکنون مسولان دولتی درخواستی مبنی بر تمدید مجدد دوره مصرف بنزین 700 تومان ارائه نکرده اند.

طبق این گزارش پیش بینی می‌شود دوره مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی توسط دولت تمدید نخواهد شد و ۳۰ آبان ماه آخرین روز عرضه بنزین ۷۰۰ تومانی در کشور باشد و با حذف بنزین ۷۰۰ تومانی از اول آذر ماه سال جاری و فروش تک نرخی بنزین، عرضه کارتی این فرآورده نفتی همچون گذشته ادامه  خواهد داشت.

براساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در شرایط فعلی ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های هوشمند سوخت به کمتر از 450 میلیون لیتر کاهش یافته است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا سهمیه بنزین 700 تومانی مردم تا آخر آبانماه ته خواهد کشید یا باز هم حقوق مصرف کننده در این راستا اجحاف می‌شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=77846
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه