میهن صنعت :

ایمن‌ترین خودروهای دنیا/ عکس

میهن صنعت : نشریه فوربس، اسامی ۱۳خودروی ایمن جهان برای سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشریه فوربس، اسامی ۱۳خودروی ایمن جهان برای سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد. طبق گزارش این نشریه، مصرف سوخت پایین در سال های اخیر به یکی از معیارهای اصلی خریداران خودرو تبدیل شده است. با این حال، ایمنی خودروها، همچنان اصلی ترین معیار برای خریداران خودرو است. طبق یک نظر سنجی انجام شده توسط مرکز ملی تحقیقات گزارش های مصرف کننده، ۶۵درصد از مردم شرکت کننده در این نظرسنجی، ایمنی را اصلی ترین گزینه در خرید خودرو می دانند.

اکثر خودروسازان علاقه زیادی به جذب مشتری از طریق نشان دادن تست تصادفات در تبلیغات خود دارند. دولت فدرال ایمنی بزرگراه های آمریکا (NHTSA)و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها(IIHS)، مراحل تست خودروها را در این رتبه بندی تغییر دادند و پس از این تغییرات در سال گذشته مشخص شد که خودروهای لوکس فاقد این شرایط ایمنی هستند؛ شرایطی که در سال گذشته با تغییر آن، تصادفات از جلو و عقب خودروها نیز در نظر گرفته شد. (IIHS) این خودورها را بر اساس معیاری به نام "همپوشانی کوچک تصادفات" ایمن ترین خودروهای سال جاری میلادی می داند.
از گزارش فوربس در مورد نحوه انتخاب این خودروهای که بگذریم، جالب است بدانید از ۱۳مورد خودروی برتر معرفی شده تنها ۲نمونه آن مجوز رسمی برای حضور در ایران دارند و حتی پای بعضی از این خودروها به ایران نرسیده است. در حالی که این خودروها جز خودروهای متوط و نه لوکس در سایر نقاط جهان به حساب می آیند که در ایران برای سوار شدن بر پشت فرمان خودروهای ایمن باید بیشتر از ۱۴۰میلیون تومان هزینه کرد و ایمن های ارزان قیمت جهان جزء لوکس های ایران محسوب می شوند.

* ولوو اس ۶۰
قیمت این خودرو ۳۱هزار دلار است. با در نظر داشتن قیمت ۳۶۰۰تومانی دلار و ذکر این نکته که تا به حال این مدل ولوو به ایران وارد نشده است، این خودروی ایمن ۱۰۸میلیون تومان قیمت دارد که با در نظر گرفتن تعرفه های واردات خودرو احتمالا بعد از حضورش در کشور به بیش از ۱۴۰میلیون تومان فروخته خواهد شد.
* فولکس واگن پسات
این خودروی آلمانی دوازدهمین خودروی برتر جهان از لحاظ ایمنی است. این خودروی آلمانی که توانسته است در تمام آزمون های (IIHS) سربلند بیرون بیاید، تنها ۲۰هزار دلار ارزش دارد که برابر ۷۲میلیون تومان می شود.

*سوزوکی کیزاشی
نامی اشنا برای ایرانیان. این خودروی ایمن، یکی از معدود خودروهای ایمن جهان است که مجوز حضور در ایران را دارد. قیمت اصلی ذکر شده برای سوزوکی کیزاشی ۲۱هزار دلار است. این خودرو هم اکنون از سوی کارخانه ایران خودرو به قیمت ۱۴۰میلیون تومان در اختیار طرفدارانش قرار می گیرد.

*سوبارو اوت بک

این خودروی ژاپنی در تست تصادفات از جلو، عقب، سقف و درب های کناری امتیاز "خوب" را توانسته است از سوی (IIHS) کسب کند و به عنوان یک خودروی "قابل قبول" در تست همپوشانی تصادفات باشد. قیمت این خودرو ۲۳هزار و ۴۹۵ دلار است که دلار ۳۶۰۰تومانی ایران، ارزش ریالی آن را به ۸۴میلیون و ۵۸۲هزار تومان می رساند. در صورت واردات این خودرو با تعرفه خودرو و در نظر گرفتن سود واردکننده، قیمت آن قطعا در بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان تعیین می شود. البته تا به حال سوبارو به طور رسمی وارد ایران نشده است و نمونه گذرموقت آن نیز در خیابان ها کمتر مشاهده شده است.
*سوبارو لجسی
رتبه نهم خودروهای ایمن جهان نیز به سوبارو لجسی تعلق گرفته است. این خودروی سوبارو نیر مانند سوبارو ات بک و دیگر خودروها توانسته است از تمام آزمون ها سربلند بیرون بیاید ودر رده ایمن ترین های جهان قرار گیرد. قیمت این خودرو از ۲۰هزار دلار شروع می شود. اگر روزی این خودرو بخواهد مجوز حضور در ایران را به دست آورد، برای واردکننده اش با در نظر داشتن دلار ۳۶۰۰تومانی ۷۲میلیون تومان تمام خواهد شد که تعرفه خودروهای وارداتی آن را به بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان خواهند رساند.


*هوندا آکورد کوپه

هوندا با اینکه مجوز رسمی برای حضور در ایران را ندارد اما از معدود خودروهای مورد علاقه جوانان ایرانی است. این خودرو از برترین ها در بخش ایمنی خودروهاست. چرا از نظر (IIHS) از نظر ایمنی در بخش جلو، عقب، سقف و کناره ها بسیار دقیق ساخته شده است. قیمت اصلی این خودرو، ۲۳هزار دلار است که اگر بخواهد در ایران فروخته شود به طور قطع با قیمتی بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان به دست مشتری ایرانی می رسد.
*فورد فوژن
فورد نیز توانسته است خودرویی را تولید کند که حرفی برای گفتن در زمینه ایمنی حرفی برای گفتن داشته باشد. فورد فوژن از خودروسازی فورد در رده ایمن ترین خودروهای جهان قرار گرفت. قیمت اصلی این مدل فورد، حدود ۲۲هزار دلار است. به دلیل تحریم ها، فورد دیرباز زمانی است که مجوز حضور رسمی در ایران را ندارد. معادل ریالی این فورد آمریکایی، ۷۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.
*دوج اونجر
دوج اونجر نیز توانسته است خود را در بین بهترین ها از نظر ایمنی جای دهد. دوج اونجر ۱۸هزار دلاری، از نظر (IIHS) جزء بهترین ها خودروهاست.اگر دلار را ۳۶۰۰تومان در نظر بگیریم قیمت این خودرو برابر ۶۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان می شود.
*کرایسلر ۲۰۰
گرچه نام کرایسلر همواره لوکس ترین خودروها را در ذهن تداعی می کند اما یکی از ارزان ترین های این خودروسازی رتبه دوم ایمن ترین خودورها را در جهان به دست آورده است. کرایسلر ۲۰۰، توانسته است از نظر ایمنی در جایگاه دوم ایمن ترین خودروهای جهان بایستد. این خودرو حدود ۱۹هزار دلار ارزش دارد که معادل ۶۸میلیون و ۴۰۰هزار تومان ایران می شود.
*آکورا تی-ال
آکورا تی ال تنها لوکس این فهرست خودرویی است که توانسته است ۵ستاره ایمنی را از (IIHS) کسب کند. آکورا تی- ال گران ترین خودروی ایمن جهان است که البته تنها ۳۵هزار دلار قیمت دارد. گرچه پای این خودرو هرگز به ایران باز نشده است اما اگر روزی بخواهد مهمان ایرانی ها و میزبان راننده ها در ایران شود، قیمت آن از قیمت اصلی اش یعنی ۱۲۶میلیون تومان بسیار بالاتر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16182
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه