میهن صنعت:

«ایمونوتراپی سرطان» مهمترین دستاورد علمی 2013

میهن صنعت: ایمونوتراپی یا تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل سلول‌های سرطانی بعنوان «دستاورد سال» توسط مجله علمی معتبر «ساینس» در سال 2013 انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مجله معتبر علمی ساینس (Science) روز پنجشنبه 19 دسامبر (28 آذر) تحقیقات در حوزه ایمونوتراپی سرطان – که هنوز در مراحل اولیه قرار دارد – را به عنوان دستاورد علمی پیشگامانه سال 2013 انتخاب کرد.

 

سردبیران علمی مجله ساینس که با اکثریت آرا، ایمونوتراپی سرطان (Cancer immunotherapy) را به عنوان دستاورد علمی سال برگزیده‌اند، علت این انتخاب را ایجاد تغییر در نگرش محققان در خصوص درمان مبتلایان به سرطان عنوان می‌کنند.

 

در این روش به جای هدف قرار گرفتن تومور سرطانی، سیستم ایمنی بدن بیمار برای مقابله با سلول‌های سرطانی با کمک داروهای خاص تقویت می‌شود.

 

طی سال جاری میلادی، آزمایشات بالینی انواع مختلف «ایمونوتراپی سرطان» نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند در آینده برای درمان بیماران مورد استفاده قرار بگیرد.

 

یکی از انواع ایمونوتراپی سرطان، روش درمان سلول تی (T-cell) نام دارد که شامل گرفتن سلول‌های تی بیمار و استفاده از مهندسی ژنتیک برای تغییر کد ژنتیکی آنها است، بطوریکه قادر به شناسایی و هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی شوند.

 

در یک مطالعه محدود بر روی پنج بیمار بزرگسال مبتلا به لوسمی حاد طی ماه مارس سال جاری، سه بیمار پس از درمان با سلول‌های تی بهبود پیدا کردند.

 

به گزارش (ایسنا)، «تیم آپنسلر» سردبیر اخبار مجله ساینس تأکید می‌کند: متخصصان سرطان متقاعد شده‌اند که شاهد تولد یک الگوی جدید برای مقابله با سرطان هستند، اگرچه این روش هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و نباید در خصوص منافع آن بیش از حد غلو کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35973
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه