میهن صنعت:

این کشورها ارزان‌ترین هزینه سفر هوایی را دارند+تصاویر

میهن صنعت: با وجود اینکه هزینه اقامت و زندگی در برخی از این کشورها تا حدودی بالا است اما جز کشورهایی محسوب می شوند که ارزانترین سفرهای هوایی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نظر شما چه فاکتورهایی باعث می‌شود تا سفرهای هوایی در یک کشور قیمتی پایین داشته باشند؟

بدون شک قیمت سوخت در آن کشور می‌تواند یکی از عوامل مهم باشد.

از دیگر عوامل مؤثر در قیمت سفرهای هوایی می‌توان به میزان سرمایه گزاری یک کشور در صنعت توریسم، تعداد مسافران خارجی و وضعیت زیربنای سفرهای هوایی و پیشرفت یک کشور در این زمینه اشاره کرد.

اما باید به این نکته اشاره کرد که کم بودن هزینه سفرهای هوایی در یک کشور الزاماً به معنی کم بودن هزینه‌های زندگی در آن کشور نیست.

وب سایت گویورو که در زمینه صنعت توریسم فعالیت می‌کند اخیراً مطالعاتی را در زمینه قیمت سفرهای هوایی در کشورهای مختلف انجام داده است و نتایج این مطالعه بسیار جالب توجه بوده است.

در ادامه نیز قصد داریم تا کشورهایی را معرفی کنیم که کمترین هزینه‌های سفرهای هوایی را دارند.


لهستان
18.2 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

لهستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی معمولاً از نظر توریستی و تعداد سفرهای توریستی معمولاً دست کم گرفته می‌شود اما این کشور را می‌توان یکی از بهترین مقصدها برای افراد علاقه مند به مکان‌های تاریخی و طبیعی دانست. برخی از قدیمی‌ترین و زیباترین قلعه‌های قرون وسطایی در لهستان واقع شده و کلیساهای چوبی در این کشور بسیار معروف هسیتند. برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند نیز لهستان با کوه‌های زیبا و جنگل‌های انبوه برای پیاده روی می‌توان انتخاب خوبی باشد.


روسیه
16.6 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

با وجود اینکه این روزها روسیه با درگیری‌های موجود در اوکراین و تحریم‌های اقتصادی بیشتر در تیتر اخبار قرار دارد اما نمی‌توان از این نکته چشم پوشی کرد که روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیا بوده و از نظر جاذبه‌های توریستی بسیار غنی است. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی به مسافران روسیه توصیه می‌کنند که به جای مسکو و سنت پیترزبورگ به نقاط و شهرهای دیدنی دیگر روسیه نیز سفر داشته باشند. قیمت سفرهای هوایی با خطوط روسیه 16.8 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز است.


ترکیه
15.7 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

هرگاه صحبت از ترکیه می‌شود همه به یاد حکومت اتاتورک و مشکلات سیاسی حکومت کنونی وی می افتند. ترکیه از دیرباز واسطه بین غرب آسیا و اروپا محسوب می‌شده و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و سرمایه گزاری خوبی بر روی صنعت توریسم خود انجام داده است.


اسپانیا
13.06 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

تنوع بسیاری زیادی در کشور اسپانیا وجود دارد به صورتی که اگر از شمال این کشور حرکت کنید و به سمت جنوب پیش بروید تفاوت‌های زیادی را خواهید دید. در شمال با شهر باسک و افرادی که به زبان کاتالان صحبت می‌کنند بر خورد خواهید کرد و در جنوب با مادریدی‌ها و سویلی ها برخورد خواهید داشت. از آنجایی که خود ساکنین اسپانیا به گشت و گذار در طبیعت علاقه دارند، بسیاری از باغ‌ها و فضاهای طبیعی در شهرها همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند و جاذبه‌های توریستی بسیار جذابی هستند.


استرالیا
12 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

کجا می‌توانید در حال گشت و گذار در ساحل و لذت بردن از مناظر طبیعی کانگرو ها را نیز ببینید؟ از اوپرا هاوس سیدنی گرفته تا مزرعه‌های دیذنی و صخره‌های مرجانی برای غواصی که گفته می‌شود برخی از خاص‌ترین موجودلات دریایی در نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کنند همگی از جمله جاذبه‌های دیدنی و توریستی استرالیا هستند. یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب گردشگرانی که از استرالیا دیدن می‌کنند پرواز با بالون بر فراز دشت‌ها و سواحل زیبای این کشور است. هزینه پرواز با خطوط هوایی استرالیا 12 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز است.


آفریقای جنوبی
11.5 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

آفریقای جنوب نه تنها زیرساخت‌های بهتری نسبت به کشورهای دیگر آفریقایی در زمینه حمل و نقل و توریسم دارد بلکه قیمت سفرهای هوایی در این کشور نیز از بسیاری از کشورهای آفریقایی و اروپایی کمتر است. آفریقای جنوبی یکی از بهترین مکان‌ها برای افرادی است که به دنبال تماشای حیات وحش هستند محسوب می‌شود. برخی پارک‌های حیات وحش در این کشور دارای 5 اکوسیستم حیاتی برای نگه‌داری حیوانات هستند.


مالزی
11.3 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

کشور مالزی را می‌توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد. مالزی پنینسولار که در جنوب تایلند و چین واقع شده و تحت تأثیر فرهنگ چینی و هندو قرار دارد و مالزی شرقی یا مالزی بورنئو که مملو از جنگل‌های انبوه بوده و کوالالامپور را در مرکز خود دارد. از زمان استقلال این کشور در 1957 تولید ناخالص داخلی این کشور رشد بسیار خوبی داشته است و امروزه جز کشورهای پیشرفته آسیایی محسوب می‌شود. صنعت توریسم نیز به لطف همین تولید ناخالص داخلی بالا پیشرفت قابل توجهی داشته است. هزینه سفر با خطوط هوایی مالزی 11.3 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز است.


هند
10.2 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز

هرگاه صحبت از هند می‌شود همه به یاد تاج‌محل، معبدهای طلایی و بازار بمبئی می افتند بااین‌حال مکان‌ها دیدنی و جاذبه‌های توریستی موجود در کشور بزرگ هند بیشتر از آن است که تصور می‌شود. برخی از بناهای تاریخی موجود در هند به دوران باستان برمی‌گردد که کمتر به آن‌ها توجه شده است. قیمت سفرهای هوایی با خطوط هوایی هند تقریباً 10.2 دلار به ازای 100 کیلومتر پرواز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71923
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه