«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بازداشت 19 فردی که قصد ورود غیرقانونی به یونان را داشتند

نیروهای پلیس یونان اعلام کردند که 19 تبعه خارجی در هفته گذشته در کرت پس از تلاش برای عبور از این کشور با اسناد جعلی دستگیر شدند. متهمان که عازم ایتالیا، سوئیس، آلمان و اسپانیا بودند پس از ارائه مدارک جعلی خود که نشان می داد از فرانسه ، ایتالیا ، پرتغال ، بلژیک، آلمان، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، اسلوونی و گرجستان صادرشده است در فرودگاه ایراکلیو دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نیروهای پلیس یونان اعلام کردند که 19 تبعه خارجی در هفته گذشته در کرت پس از تلاش برای عبور از این کشور با اسناد جعلی دستگیر شدند. متهمان که عازم ایتالیا ، سوئیس ، آلمان و اسپانیا بودند ، پس از ارائه مدارک جعلی خود که نشان می داد از فرانسه ، ایتالیا ، پرتغال ، بلژیک ، آلمان ، رومانی ، اسلواکی ، اسپانیا ، اسلوونی و گرجستان صادرشده است ، در فرودگاه ایراکلیو دستگیر شدند.

به دنبال این ، مقامات یونانی گزارش دادند که گذرنامه آنها ضبط شده و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

براساس گزارش آژانس مرزبانی و گارد ساحلی اروپا، حدود 3600 نفر در ماه ژوئیه سعی کردند به طور غیر قانونی از مسیر بالکان غربی از جمله قلمرو یونان عبور کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش را ثبت کرده است. در مجموع تعداد کل عبورهای غیرقانونی مرزها در سال جاری 90 درصد افزایش یافته و به 22600 نفر رسیده است و اکثر مهاجران سوری ، افغان و مراکشی ثبت شده اند.

با این حال آژانس مرزبانی گزارش می دهد که 1065 مورد عبور غیرقانونی از مرزها در ماه ژوئیه در یونان شناسایی شده است. از ژانویه 2021 ، این رقم 33 درصد کاهش یافته و در مقایسه با 13370 نفر در سال 2020 به 9000 نفر رسیده است. بیشتر تلاش های ثبت شده از سوریه و ترکیه بوده است.

پیش از این یونان که تبدیل به هدف اولیه بسیاری از مهاجران به ویژه از کشورهای خاورمیانه شده بود اعلام کرد اجازه “حرکت ثانویه” را به مهاجران می دهد.

“اجازه حرکت ثانویه” یعنی دولت یونان به مهاجران اجازه می دهد به مسیر خود برای رسیدن به سایر کشورهای اروپایی ادامه دهند. اکثر این مهاجران معمولاً به آلمان ، فرانسه ، اتریش ، سوئیس و ایتالیا می روند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230868
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه