دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

باید ظرفیت محصولات پتروشیمی به ۱۲۰ میلیون تن برسد

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت:بنا بر برنامه ریزی‌های وزارت نفت در جهش سوم و تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ظرفیت محصولات پتروشیمی به ۱۲۰ میلیون تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به تحریم‌های بین المللی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: دور گذشته تحریم‌های های اقتصادی در سال ۹۰ میزان صادرات صنایع پتروشیمی نزدیک به ۱۲ میلیون تن بود که این رقم در حال حاضر از ۲۰ میلیون تن نیز عبور کرده است، این رقم نشان می‌دهد که صنعت پتروشیمی علارغم محدودیت‌های بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به کیفیت مواد پتروشیمی در کشور تصریح کرد:بنا بر برنامه ریزی‌های وزارت نفت در جهش سوم و تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ظرفیت محصولات پتروشیمی به ۱۲۰ میلیون تن برسد، اقداماتی خوبی در صنایع بالادستی صورت گرفته و نیاز است دولت برای توسعه این صنعت با حمایت از صنایع پایین دستی زنجیره آن را کامل کند.

وی با اشاره به بازگشت ارز نیمایی حاصل از پتروشیمی‌ها به کشور بیان کرد: ارز حاصل از صادرات پتروشیمی با وجود محدودیت‌های بین المللی به کشور باز می‌گردد، اما به دلیل نگرانی از ایجاد موانع در کانال‌های ارتباطی نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی نیازمند حمایت دولت از صنایع پایین دستی است، دولت می‌تواند با فروش خوراک به صورت پرداخت مدت دار، مشکل نقدینگی صنایع پایین دستی را برطرف کرد.

مهدوی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: شرکت دانش بنیان و استارت آپ‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه بازاریابی در صنایع پایین دستی دارد و باید ظرفیت این حوزه را توسعه داد./میزان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186812
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه