«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بخش دوم/ معرفی بهترین نمایشگاه های خودرو جهان

برای علاقه مندان به دنیای خودرو هیچ چیز جذاب تر از شرکت در نمایشگاه های خودرو نیست. برترین تولید کنندگان خودرو از سراسر جهان در این رویدادها حاضرشده و جدیدترین محصولات و خودروهای خود را در معرض نمایش عموم قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برای علاقه مندان به دنیای خودرو هیچ چیز جذاب تر از شرکت در نمایشگاه های خودرو نیست. برترین تولید کنندگان خودرو از سراسر جهان در این رویدادها حاضرشده و جدیدترین محصولات و خودروهای خود را در معرض نمایش عموم قرار می دهند اما بازدیدکنندگان می توانند از نزدیک خودروهای افسانه هایی را مشاهده کنند و یا حتی پشت فرمان بهترین خودروهای جهان بنشینند.در این بخش لیستی از بهترین نمایشگاه های خودرو جهان گردآوری شده که دوستداران این حوزه می توانند حداقل در یکی از آن شرکت کنند.

نمایشگاه خودرو پاریس

نمایشگاه خودرو پاریس برای نخستین بار در سال 1897 میلادی برگزار شد و بعد از نمایشگاه فرانکفورت به عنوان با سابقه ترین رویداد خودرویی تلقی می شود.سال 2015 برای این همایش خودرویی موفق آمیز بود وبا بیش از 1.2 میلیون بازدیدکننده بهتر از دو نمایشگاه فرانکفورت و توکیو برگزار شد.بیش از 10 هزار روزنامه گار و 260 برند خودرویی  از سراسر جهان در این گردهمایی بزرگ حضور پیدا کردند.

 نمایشگاه سال 2018 تجربه خاص و جدیدی برای نمایشگاه خودرو پاریس بود زیرا شرکت کننده ها در سه بخش خودرو، موتور سیکلت و حمل و نقل جدید گردهم آمدند.

این رویداد هر دوسال یک بار برگزار می شود و در سال 2020  بازدیدکنندگان شاهد خودروهای جدید و تکنولوژی نو در این نمایشگاه فرانسوی خواهند بود.

نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی

دیترویت میزبان نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی است که برای تولید کنندگان این کشور اهمیت فوق العاده ای دارد. این رویداد برای اولین بار یک سال پس از نمایشگاه خودرو پاریس یعنی در سال 1899 میلادی برگزار شد.

پیش از سال 1957 میلادی، برخی از برندهای خودروسازی در این نمایشگاه شرکت می کردند که سرانجام، انجمن فروشندگان خودرو دیترویت تصمیم گرفتند تا این نمایشگاه را به یک رویداد بین المللی تبدیل کنند.

نمایشگاه خودرو توکیو

انجمن تولید کنندگان خودرو ژاپن هر دو سال یک بار برگزار کننده نمایشگاه خودرو توکیو هستند. بازدیدکنندگان می توانند با حضور در این نمایشگاه از آخرین تکنولوژی های ژاپنی باخبر شوند و به علاوه بازدید از این نمایشگاه بیشتر برای علاقه مندان به خودروهای کانسپت توصیه می شود.

برگزاری این نمایشگاه در سال 1954 میلادی کلید خورد که برای نخستین حضور و باتوجه خرابی های ناشی از جنگ جهانی دوم موفق عمل کرد. 267 خودرو در این رویداد شرکت کردند که طی تنها 10 روز 547 هزار بازدید کننده داشت.

نمایشگاه توکیو 2007 با معرفی بخش جدید برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در نوع خود منحصربه فرد محسوب می شود.

نمایشگاه بین المللی خودرو بریتانیا

نمایشگاه بین المللی  خوردرو بریتانیا علیرغم قدیمی بودن جزو 5 نمایشگاه برتر خودرو که در بخش اول این مطلب به آن ها اشاره شد، قرار نمی گیرد.

نخستین نمایشگاه خودرو بریتانیا در سال 1903 میلادی برگزار شد و پیش از انتقال به المپیا، ارلز کورت، مرکز نمایشگاه های بین المللی ، اکسل و باترسی پارک در کریستال پالاس برگزار شد.

برترین برندهای خودروسازی بریتانیا و البته جهان نظیر جگوار، رولز رویس، بنتلی و مک لارن در ماه مه هر سال با حضور در این نمایشگاه توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند.

نمایشگاه پبل بیچ (پبل بیچ کانکورز دلیگانس)

نمایشگاه پبل بیچ کالیفرنیا برای علاقه مندان به خودروهای کمیاب نظیر کوپه کانورتیبل دوسنبرگ مدل مورفی J 1929 ایده آل بوده و در نوع خود متمایز است.

قدرت و فناوری های خودرو  در این نمایشگاه جذاب نبود و در واقع آن چه که بیش از همه موارد و معیارها در این نمایشگاه اهمیت دارد، طراحی و بیشینه تاریخی آن ها است.

این نمایشگاه هرساله در ماه اوت برگزار شده و اعضای شرکت کننده در آن بیشتر کلکسیونرهای خودروهای قدیمی و پیش از جنگ هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188999
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه