میهن صنعت :

برای انتخاب رشته توصیه هایی به داوطلبان شد

یک مشاور تحصیلی گفت: درباره انتخاب رشته صحیح و اصولی باید نکاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یک مشاور تحصیلی  برای انتخاب رشته توصیه هایی به داوطلبان  کرد.

فاطمه سادات محسنی پور درباره لزوم مشاوره ی شغلی و تحصیلی در انتخاب رشته کنکور کارشناسی گفت: از آنجایی که برخی دانش آموزان و خانواده ها فکر می کنند انتخاب رشته باید متناسب با  چینش و رتبه داوطلب باشد، باید حتما این نکته درنظر گرفته شود که شناختن ارزش های زندگی، تحصیلی، شغلی و چشم انداز آینده داوطلب بسیار مهم است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: یکی از نقاط عطف انتخاب رشته تلاش بر این است تا به داوطلبان که اکثرا نوجوان هستند و در مرحله هویت یابی به سر می برند،کمک کنیم تا انتخاب های دقیق تر و مناسب تری در زمینه تحصیلی داشته و نسبت به پیامد های احتمالی انتخاب هایشان دید روشن تری داشته باشند.

محسنی پور افزود: از آنجایی که مسیر تحصیلی دریچه ای است به سمت شغل و آینده کاری فرد، تصمیم گیری درست و درنظر گرفتن ابعاد مختلف آن می تواند به فرد کمک کند تا برای خواسته ها و چشم اندازی که برای آینده متصور است و هویتی که می خواهد برای خود بسازد، دست یابد.

او در پایان اضافه کرد: بحث شغل و تحصیل نیز در ساختن این هویت تاثیر زیادی دارد باید، مسیر واضح تری را در پیش گرفت و از اتلاف انرژی و آسیب های مختلف بعدی جلوگیری کرد و این همان مسئله ای است که لزوم مشاوره ی شغلی و تحصیلی را پر رنگ تر می کند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=249883
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه