رئیس‌جمهور :

برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم

رئیس‌جمهور پیش از سفر به تاجیکستان گفت: به منظور برداشتن گام عملی برای افزایش ارتباطات بین ایران و تاجیکستان قراردادهایی در این سفر امضا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس‌جمهور پیش از سفر به تاجیکستان گفت: به منظور برداشتن گام عملی برای افزایش ارتباطات بین ایران و تاجیکستان قراردادهایی در این سفر امضا خواهد شد.  آیت‌الله رئیسی پیش از سفر به کشور تاجیکستان به منظور حضور در اجلاس شانگهای در فرودگاه مهرآباد با اشاره به مهمترین محورهای سفر به تاجیکستان گفت: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم. ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

وی افزود: در این سفر ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه و به ویژه کشور تاجیکستان دنبال خواهد شد.  امیدواریم در مجموعه مذاکراتی که با مسئولان کشورهای شرکت کننده در اجلاس اتفاق می‌افتد، تعامل خوبی بین کشورهای آسیایی ایجاد شود.

رئیس‌‌جمهور گفت:‌ به منظور برداشتن گام عملی برای افزایش ارتباطات بین ایران و تاجیکستان قراردادهایی هم در این سفر امضا خواهد شد. وزرایی که در این سفر همراه ما هستند، در حوزه حقوقی و مسائل مختلف اقتصادی و کشاورزی امضا خواهد شد. البته  حتما در پی این قراردادها باید اقدام و عمل جدی باشد تا روابط اجرایی‌تر و میدانی‌تری بین ایران و تاجیکستان برقرار شود.

آیت‌الله رئیسی در نخستین سفر خارجی‌اش، به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به این کشور سفر می‌کند.

سازمان همکاری شانگهای سال 2001 میلادی با هدف مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی و همکاری فزاینده اقتصادی ایجاد شد و جمهوری اسلامی ایران تاکنون یکی از اعضای ناظر آن بوده است.

رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با سران و روسای هیات‌های حاضر در این اجلاس خواهد داشت.

وزرای امور خارجه، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دادگستری رئیس‌جمهور را در سفر به تاجیکستان همراهی می‌کنند.

رئیسی همچنین پس از شرکت در اجلاس شانگهای، پیرو دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان، دیداری 2 جانبه با همتای تاجیک خود خواهد داشت و هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور در جلسات مشترک راهکارهای توسعه مناسبات را بررسی می‌کنند./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=229161
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه