گوزن وحشی آرین پارس موتور

بررسی لاماری ایما در پیست آزادی + مشخصات و تصاویر

لاماری ایما کراس اووی سایز متوسط و شهری بوده که در آستانه ورود به بازار ایران است و روز گذشته توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیست آزادی بررسی شد. در ادامه به بررسی ویژگی های این خودرو و سواری لاماری ایما می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، آرین پارس موتور مدتی پیش اولین خودرو سواری تولید داخل خود لاماری ایما را رونمایی کرد. لاماری ایما کراس اووی سایز متوسط و شهری بوده که در آستانه ورود به بازار ایران است و روز گذشته توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیست آزادی بررسی شد. در ادامه به بررسی ویژگی های این خودرو و سواری لاماری ایما می پردازیم.

 

 

آرین پارس موتور نماینده رسمی میتسوبیشی و دی اس در ایران بود که تحریم ها این شرکت را از وارد کننده به تولید کننده خودرو تبدیل کرد و به عنوان اولین محصول تولیدی، این شرکت لاماری ایما را انتخاب کرد. لاماری ایما کراس اووری سایز متوسط با طراحی جسورانه و خشن بوده که توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

طراحی ظاهری

بررسی لاماری ایما در پیست آزادی + مشخصات و تصاویر

آرین پارس موتور به عنوان اولین محصول تولید داخل خود روی خودرویی دست گذاشته که ظاهر خشن و جذاب آن توجه هر فردی را به خود جلب می کند. بهترین قسمت طراحی لاماری ایما پروفیل جلو بوده که به لطف جلوپنجره بزرگ با خطوط مشکی رنگ عمودی، طراحی چراغ های LED دیلایت در بالاتری قسمت و انتقال چراغ های اصلی به بالای مه شکن ها درون سپر، ظاهر بسیار زیبایی به خود گرفته است. در طراحی لاماری ایما تلفیقی از المان های خودروهای آسیایی و اروپایی دیده می شود. برعکس بسیاری از خودروهای چینی، در لاماری ایما حجم پردازی های اغراق آمیز انجام نشده و طراح روی اصول پیش رفته است.

در همین رابطه بخوانید:
قیمت لاماری ایما توسط آرین موتور پارس اعلام می شود

 

در نمای جانبی به دلیل شیب جزیی شیشه عقب لاماری ایما به کراس اوورهای کوپه شباهت پیدا کرده، ولی این شیب به حدی نیست که روی فضای بار و فضای سر سرنشینان در ردیف عقب تاثیر منفی داشته باشد. در نمای عقب هم مانند بیشتر خودروهای روز، یک نوار LED سرتاسری بین چراغ ها نصب شده و دو خروجی اگزوز دوتایی واقعی در دو سمت سپر جانمایی شده است.

طراحی کابین

بررسی لاماری ایما در پیست آزادی + مشخصات و تصاویر

در عصر دیجیتالی و نمایشگرهای لمسی به سر می بریم و این ترند روی لاماری ایما هم تاثیر داشته است. روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی درون یک قاب یکپارچه نصب شده اند که قطر هر یک 10.25 اینچ اعلام شده است. یکی از این نمایشگرهای دیجیتالی در پشت فرمان بوده و اطلاعات مربوط به خودرو و کامپیوتر سفری را به راننده نشان می دهد که روشنایی آن نیز به وسیله کلیدهای روی فرمان قابل تنظیم است. دیگری نمایشگر لمسی مالتی مدیا و سیستم سرگرمی بوده که به لطف همین دو نمایشگر بیشتر کلیدهای فیزیکی از درون کابین لاماری ایما حذف شده است.

داشبورد و کابین لاماری ایما در عین سادگی طراحی شیک و مینیمالی دارد و کیفیت ساخت قسمت های مختلف آن مطلوب است. رودری ها در قسمت های بالایی و پایینی از پلاستیک خشک ساخته شده اند، ولی در قسمت میانی و دستگیره ها تودوزی چرمی با دوخت قرمز رنگ دارند. رویه داشبورد از جنس پلاستیک نرم بوده که طرح دوخت شبه چرمی باعث زیبایی بیشتر آن شده است. در قسمت میانی داشبورد نیز پلاستیک طرحدار طوسی زیبایی اجرا شده است. کنسول میانی تریم مشکی پیانویی براق داشته و در جلوترین قسمت آن پنل سیستم تهویه قرار دارد. سپس یک فضای پوشیده برای قرار دادن اشیا و لوازم با یک پورت USB طراحی شده که در ادامه نیز شیفتر دنده Shift By Wire الکترونیکی، دو جالیوانی و کلیدهای مربوط به ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل خودرو در سرازیری و انتخاب مد رانندگی جانمایی شده اند.

 

صندلی ها دارای تودوزی چرمی سوراخ دار بوده که ترکیب دوخت قرمز رنگ با چرم مشکی زیبایی کابین را بیشتر کرده است. کابین لاماری ایما به لطف فاصله بین دو محور کشیده برای پنج سرنشین بزرگسال فضای بسیار مناسبی دارد و در ردیف عقب هیچ مشکی برای افراد بلند قد از نظر فضای سر و پا وجود ندارد.

مشخصات فنی لاماری ایما

بررسی لاماری ایما در پیست آزادی + مشخصات و تصاویر

عمده خودروهای چینی در بازار ایران از پیشرانه 1.5 لیتری بهره گرفته اند، ولی موتور لاماری ایما از رقبا قدرتمندتر است. لاماری ایما یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو ساخت میتسوبیشی یا سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم دارد که قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه Wet به چرخ های جلو منتقل می شود. این آمار و ارقام کاملا برای این کراس اوور کوپه استایل 1550 کیلوگرمی مناسب به نظر می رسد.

تجربه رانندگی با لاماری ایما

 

قدرتمندتر بودن موتور لاماری ایما نسبت به رقبا باعث شد توقع ما از این خودرو در پیست بالاتر برود. هرچند لاماری ایما هم کراس اووری شهریست. وجود گیربکس دو کلاچه هفت سرعته در کنار موتور 1.5 لیتری قدرتمند، عملکرد خوبی برای لاماری ایما در شتابگیری اولیه و ثانویه رقم زده اند. تا جایی که پیست آزادی فضا داشت، ما به سرعت 130 کیلومتر بر ساعت و حتی مقداری فراتر هم رسیدیم و لاماری ایما برای رسیدن به این سرعت شتابگیری یکنواخت و بسیار رضایتبخشی داشت. به عبارت دیگر لاماری ایما یکی از سریع ترین کراس اوورهای چینی در ایران محسوب می شود.

تمام عملکرد یک خودرو در شتابگیری خلاصه نمی شود، بلکه هندلینگ، فرمان پذیری و ترمز نیز فاکتورهای مهمی هستند. در پیچ های پیست آزادی سعی کردیم با سرعت زیادی وارد شویم تا عملکرد سیستم کنترل پایداری، فرمان پذیری و ترمزهای لاماری ایما را تست کنیم. سیستم کنترل پایداری کاملا سربلند بود و با قطع کردن دریچه گاز مانع گاز خوردن بیشتر می شد. هیچ راه خلاص شدنی هم از شر این سیستم کنترل پایداری نداشتیم، چراکه برای ایمنی بیشتر حتی اگر آن را خاموش هم می کردیم در سرعت بالای 40 کیلومتر بر ساعت وارد مدار می شد.

سیستم تعلیق در عین نرم بودن، بازی زیادی نداشت و اجازه نمی داد کابین در پیچ ها زیاد بازی داشته باشد. به همین دلیل حس پایداری بیشتری به سرنشینان منتقل می شد. ترمزهای لاماری نیز با وجود فشارهای پشت سر هم خبرنگاران در روز تست کم نیاورد. سه مد رانندگی هم برای لاماری ایما از جمله نرمال، اسپرت و اکو تعبیه شده بود که تفاوت زیادی نداشتند و شاید مقداری حساسیت دریچه گاز با فعال کردن مدهای مختلف تغییر می کرد. تنها نقطه ضعف لاماری ایما در بخش فنی فقدان امکان تعویض دستی دنده ها برای گیربکس اتوماتیک این خودرو بود.

تجهیزات لاماری ایما

بررسی لاماری ایما در پیست آزادی + مشخصات و تصاویر

لاماری ایما آرین پارس موتور یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران محسوب می شود. در ابتدا قرار است نسخه ای با سطح تجهیزات پایین تر که دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس بوده به بازار عرضه شود. ولی در آینده قرار است نسخه ای لوکس تر که دارای تجهیزات اضافی مانند دوربین دید 360 درجه، درب برقی فضای بار و … بوده به بازار ایران عرضه شود.

پیش بینی می کنیم که لاماری ایما در اوایل سال 1401 به بازار ایران به صورت فروش فوری عرضه شود که قیمت این خودرو در همان زمان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=240971
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه