«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بررسی ویژگی های KMC K7، پیکاپ T8 و جک S5 TGDI

کرمان موتور که تجربه موفقی در عرضه انواع محصولات جک اعم از سدان، هاچبک و کراس اوور به بازار ایران دارد، از حدود یک سال پیش اقدام به بروزرسانی سبد محصولات خود کرد.سه محصول یک پیکاپ با نام KMC T8، یک کراس اوور لوکس با نام KMC K7 و همچنین نسخه فیس لیفت و بروزرسانی شده جک S5 TGDI هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  کرمان موتور که تجربه موفقی در عرضه انواع محصولات جک اعم از سدان، هاچبک و کراس اوور به بازار ایران دارد، از حدود یک سال پیش اقدام به بروزرسانی سبد محصولات خود کرد. این شرکت که در آن زمان سدان جک J4 و کراس اوور کامپکت جک S3 و همچنین نسخه 2 لیتری جک S5 را در سبد محصولات خود داشت، در یک قدم مهم سه محصول جدید به سبد محصولات خود اضافه کرد. این سه محصول یک پیکاپ با نام KMC T8، یک کراس اوور لوکس با نام KMC K7 و همچنین نسخه فیس لیفت و بروزرسانی شده جک S5 TGDI هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

KMC T8 پیکاپ جدید کرمان موتور

KMC T8 پیکاپ جدید کرمان موتور

در بین محصولات متنوع کرمان موتور اعم از سدان، هاچبک و کراس اوور که تا به امروز به بازار ایران عرضه شده اند، جای خالی یک خودروی پیکاپ همواره حس می شد. تقاضای مشتریان نه تنها در ایران بلکه در تمام بازارهای جهانی نسبت به خرید خودروهای پیکاپ رو به رشد است. پیکاپ ها ضمن اینکه قابلیت های یک اسیووی را دارند، به مراتب نسبت به کراس اوورها و اسیووی ها کاربردی تر هستند و فضای بار مناسب و قابلیت بیراهه نوردی بالایی دارند.

بیشتر بخوانید:
تحویل خودروی جک اس 5 At برای نخستین بار/سدان لوکس J7 در سال 1401 به بازار عرضه می شود

پیکاپ KMC T8 یکی از محبوب ترین پیکاپ های چین بوده که در بازار چین با برند جک به فروش می رسد. پیکاپ KMC T8 از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاوری معادل 290 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس دستی شش سرعته به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ KMC T8 منتقل می شود. این پیشرانه کاملا جوابگوی وزن نزدیک به 2 تنی این پیکاپ بوده و باعث شده که T8 هم در جاده و شهر شتاب خوبی داشته باشد و هم در بیراهه نوردی عملکرد رضایت بخشی را از خود نشان دهد. نیروی تولیدی پیشرانه در سه حالت 2H (عقب محرک)، 4H چهار چرخ سبک و 4L چهار چرخ سنگین به چرخ ها منتقل می شود.

پیکاپ KMC T8

پیکاپ KMC T8 کرمان موتور دارای طراحی زیبا و خشنی در نمای جلویی بوده و وجود جلوپنجره بزرگ در این قسمت باعث شده چهره عضلانی و تهاجمی برای این خودرو ایجاد شود. در نمای جانبی فندرهای پلاستیکی در لبه آرک چرخ ها نصب شده و به طور کلی می توان گفت که طراحی ساید همه پیکاپ ها ساده و معمولیست. در نمای عقب هم چراغ های زیبا با گرافیک LED نئون تایپ برای KMC T8 نصب شده که طراحی قسمت عقب را زیباتر کرده اند.

پیکاپ KMC T8 نه تنها چهره زیبا و پیشرانه قدرتمندی دارد، بلکه تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی را هم ارائه می دهد. این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی دارای دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، کنترل کشش، کنترل داینامیک خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل فشار باد تایرها، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب است.

KMC T8 پیکاپ جدید کرمان موتور

این خودرو در  زمینه تجهیزات رفاهی هم مواردی مانند شیشه بالابرهای برقی با پاور ویندوز، سیستم مالتی مدیا با شش بلندگو و درگاه بلوتوث و USB، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، چراغ زنون جلو و LED عقب، آینه های برقی جانبی دارای گرمکن، کلیدهای کنترلی روی فرمان، تودوزی چرم مصنوعی کابین دارد که از این جهت هم یکی از مجهزترین پیکاپ های صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می شود.

جک S5 فیس لیفت TGDI

کراس اوور جک S5 را باید یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران دانست. این خودرو طی سالهای حضور در بازار ایران فروش بسیار خوبی داشته. همین موضوع سبب شد که کرمان موتور نسبت به عرضه نسخه فیس لیفت جک S5 با تغییرات ظاهری اندک و تغییرات فنی عمده اقدام کند.

در خصوص جک S5 جدید نمی توان واژه فیس لیفت را دقیقا به کار برد و بهتر است در خصوص نمای بیرونی از واژه بروزرسانی شده استفاده کرد. تنها تغییر ظاهری اعمال شده در جک S5 TGDI به پروفیل جلو مربوط می شود. در این قسمت جلوپنجره به رنگ مشکی تغییر پیدا کرده و طراحی مه شکن نیز متفاوت از نسخه قبلی بوده و به صورت استاندارد چراغ LED روشنایی در روز به این خودرو اضافه شده است. نمای کناری و عقب این جک S5 TGDI هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد.

جک S5 فیس لیفت TGDI

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، بارزترین تغییر صورت گرفته در جک S5 جدید به زیر کاپوت مربوط می شود. به جای نصب یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ قدیمی، یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI برای این خودرو نصب شده است. این پیشرانه با وجود دارابودن 500 سی سی حجم کمتر نسبت به پیشرانه 2 لیتری نسخه قبلی، از نظر قدرت تولیدی و گشتاور چیزی از آن کمتر ندارد؛ ضمن اینکه بهینه تر هم شده و آلایندگی و مصرف سوخت کمتری هم دارد.

این پیشرانه 1.5 لیتری قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی را با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می کند. نکته مثبت در خصوص این پیشرانه تولید بیشینه گشتاور در دور 1500 بوده که همین موضوع سبب شده از همان ابتدای حرکت تمام توان پیشرانه در اختیار راننده قرار داشته باشد.

جک S5 جدید در زمینه طراحی کابین هیچ تغییری نسبت به نسخه قبل نداشته؛ ولی آپشن کاربردی کروز کنترل به این خودرو اضافه شده که روی نسخه قبلی قرار نداشته است. جک S5 فیس لیفت TGDI دارای تجهیزات ایمنی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، اتوهلد، کنترل سرعت در سرازیری، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم پایش فشار باد تایرها، ایموبلایزر و ترمز پارک برقی است.

در زمینه تجهیزات رفاهی نیز جک S5 دست پر بوده و چیزی از سایر رقبا کم ندارد. این خودرو دارای سانروف برقی، آینه های برقی جانبی با قابلیت تاشوندگی به صورت خودکار، سنسور نور، صندلی چرمی، غربیلک فرمان با دوخت چرمی، تنظیم الکترونیکی صندلی راننده با حافظه، گرمکن صندلی های جلو، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم مالتی مدیا با خروجی AUX و ورودی USB و IPOD و بلوتوث، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ایست که از این نظر هم یکی از کامل ترین کراس اوور در رده قیمتی خود میان رقباست.

KMC K7

KMC K7

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مشتریان نیز تمایل بیشتری نسبت به خرید خودروهای لوکس تر و مدرنتر پیدا کرده اند. در بین سبد محصولات متنوع کرمان موتور، جای خالی یک محصول لوکس پرچمدار خالی بود. از این رو کرمان موتور تصمیم گرفت یکی از جدیدترین محصولات شریک تجاری چینی خود یعنی جک را به نام KMC K7 به بازار ایران عرضه کند.

کراس اوور KMC K7 کرمان موتور استایل ظاهری بسیار خاصی دارد. در قسمت جلو می توان شباهت هایی را با محصولات مختلف از جمله هیوندای کونا و سانتافه 2022 مشاهده کرد. در بالاترین قسمت پروفیل جلو چراغ های روشنایی در روز طراحی شده اند و درون سپر چراغ های اصلی و همچنین مه شکن های جلو نصب شده اند. این سبک طراحی شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی به یک ترند در بین بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا تبدیل شده است.

در قسمت عقب هم یک نوار LED سرتاسری دو چراغ اصلی را به هم متصل کرده که این موضوع هم در بین خودروهای مدرن امروزی رایج شده است. به طور کلی KMC K7 طراحی بی نقص و زیبایی دارد که نظر هر بیننده ای را به لطف خاص بودن به خود جلب می کند. درون کابین KMC K7 یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی برای سیستم سرگرمی نصب شده که بسیاری از قابلیت های خودرو با همین نمایشگر کنترل می شود.

KMC K7

کراس اوور KMC K7 دارای شیفتر دنده الکترونیکی بوده که طراحی زیبایی دارد و هیچ اتصال مکانیکی با گیربکس ندارد. درون کابین KMC K7 از مواد نرم در بسیاری از قسمتها استفاده شده که کیفیت خوبی دارند. همچنین سرنشینان در هر دو ریف فضای پا و سر مناسبی دارند. در ردیف عقب دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان به همراه پورت USB و خروجی برق تعبیه شده است.

KMC K7 از نظر پیشرانه و گیربکس مشخصات یکسانی با جک S5 جدید TGDI دارد. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم مجهز شده که قادر به تولید 171 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی هم توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. به لطف تولید بیشینه گشتاور در دور پایین، شتابگیری اولیه و ثانویه KMC K7 بسیار خوب بوده که همین موضوع سبب شده رانندگی با این خودرو لذتبخش تر شود.

KMC K7 لوکس ترین محصول کرمان موتور بوده و یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران نیز محسوب می شود. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم ترمز کمکی، اتوهلد، پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید 360 درجه، کنترل سرعت در سرازیری، کروز کنترل، سیستم کنترل هرزگردی در هنگام شروع حرکت، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و … است.

در خصوص تجهیزات رفاهی KMC K7 هم می توان به سانروف برقی پانوراما، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، سیستم صوتی قدرتمند اینفینیتی با 10 بلندگو، سیستم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه برای سرنشینان عقب، درب برقی فضای بار، تودوزی چرمی صندلی ها، قابلیت تنظیم صندلی های جلو به صورت برقی و مموری صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو و ماساژور صندلی راننده اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=238038
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه