میهن صنعت :

برنامه شرکت های خودروساز دستیابی به اهداف توسعه ای صنعت خودرو است

حسین گروسی : یکی از مواردی که شرکتهای خودروساز با توجه به مصوبات مجلس ، برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی باید پی گیری نمایند واگذاری بخش زیادی از سهام شرکتهای خودروساز است.


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : یکی از مواردی که شرکتهای خودروساز با توجه به مصوبات مجلس ، برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی باید پی گیری نمایند واگذاری بخش زیادی از سهام شرکتهای خودروساز است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : امروز دولت باید در صنایعی سرمایه گذاری و برنامه ریزی نماید که توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر مدیریتی در صنایع کشور گفت : باید اصل 44 قانون اساسی به شکل واقعی در صنعت خودرو اجرا شود.

وی گفت : امروز که بحث خصوصی سازی صنعت خودرو مطرح است طبعا باید مدیرانی در راس این مجموع ها قرار گیرند که ضمن اینکه توانایی حمایت همه جانبه از صنعت خودروسازی را دارند ، برنامه ریزی هیات مدیره این شرکتها نیز در راستای دستیابی به اهداف توسعه ای صنعت خودرو باشد.

وی با اشاره به تاثیر تغییر و تحولات در صنعت خودرو خاطر نشان کرد :در دنیا نیز همواره صنایع بزرگ به دنبال تثیبت برنامه ها و اهداف کلان مدیریتی هستند تا در این راستا رشد و توسعه را تجربه نمابند.

وی در ادامه بر لزوم توجه به کیفیت در صنعت خودرو پرداخت و گفت : چرا امروز محصولات خودرویی داخلی در مقایسه با برخی از محصولات کره ای باید از کیفیت کمتری برخوردار باشند در حالی که صنعت خودرو ایران در شرایطی آغاز به فعالیت نمود که این کشور صنعتی تحت عنوان صنعت خودرو نداشت و حتی اغلب مردم این کشور آشنایی با صنعت خودروسازی نداشتند.

وی ارتقاء کیفیت در صنعت خودرو را مستلزم توجه جدی به حوزه مدیریت در صنعت خودرو دانست و خاطر نشان کرد: توجه به حوزه مدیریت در صنایع خودروسازی و اداره این حوزه های به شکل خصوصی رمز موفقیت صنعت خودروسازی دنیا است که باید درکشور ما نیز دنبال شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3098
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه