برند اجاره‌ای دوو محصولات فروخته شده را تحویل مشتری نمی‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از «ال کا ایران»، پس از دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی انتظار می‌رفت تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی کلام رهبر انقلاب را سر لوحه کار و فعالیت خود کرده و با تولید محصولات با کیفیت، باعث ایجاد رضایت در مشتری شوند. حال خبرها حاکی از آن است که یک برند اجاره‌ای در ایران نه تنها اعتنایی به آنچه که باید، نداشته بلکه از تحویل برخی از کالاهای فروخته شده نیز سر باز می‌زند.

بدعهدی برند اجاره‌ای دوو در قبال نماینده و مشتریان

حدود یک سال و نیم است که برند اجاره‌ای دوو در حال پیش فروش برخی از محصولات خود بوده و تا این لحظه هیچ نهاد نظارتی نسبت به این موضوع واکنش خاصی نشان نداده است.

یخچال ساید بای ساید و تلویزیون دوو جزو آن دسته از محصولات هستند که طی یک سال و نیم گذشته در 90 درصد مواقع (بر اساس وضعیت موجود در بازار) در حال پیش فروش 45 روزه بوده و این در حالی است که بر اساس قانون سازمان حمایت، هیچ شرکتی حق فروش محصول تولید نشده را ندارد و این عمل جرم بوده و مستحق برخورد قانونی است.

حال از موضوع پیش فروش و عدم تحویل در 45 روز گفته شده نیز بگذریم که صدای مشتریان و نمایندگان رسمی فروش این برند اجاره‌ای را در آورده است، بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما برند اجاره‌ای دوو تلویزیون های فروخته شده را به مشتریان خود تحویل نمی‌دهد.

دوو خطاب به مشتریان بعد از سه ماه : خبری از تلویزیون نیست

اینکه تا این لحظه یک برند خارجی و اجاره‌ای که در حال مونتاژ قطعات چینی بوده و همان محصولات را پیش فروش می‌کرده و مشتریان داخلی نیز به ناچار و به دلیل انحصار در صنعت لوازم خانگی مجبور به خرید از این برند بوده اند، توانسته یک سال و نیم بدعت پیش فروش را در ایران بنا نهد و هیچ نهادی هم نتوانسته و یا نخواسته که جلوی این جرم محرز بایستد، در جای خود قابل بحث است.

اما حال خبرهای رسیده به دست تحریریه ال کا ایران نشان می‌دهد که از شرکت دوو با مشتریانی که تلویزیون خریداری کرده تماس گرفته و عنوان کرده اند که خبری از تلویزیون نیست.

مشتریانی که در آذر ماه (برج نه) اقدام به خرید تلویزیون های 65 اینچ مدل S8000 و S8100 دوو کرده بودند و قرار بود که 45 روزه تحویل مشتری شود، حال بعد از گذشته حدود 3 ماه دستشان در پوست گردو مانده و با تماس شرکت دوو متوجه شده‌اند که خبری از تلویزیون نیست. آنطور که مشخص است از شرکت دوو با این مشتریان تماس گرفته شده و گفته شده که توان تحویل این تلویزیون توسط برند اجاره‌ای دوو وجود ندارد و اگر مایل هستید می‌توانید تلویزیون 55 اینچ ببرید!!!

این تخلف آشکار و بدعهدی در حالی اتفاق افتاده که برند اجاره‌ای دوو در آذر ماه سال جاری این محصولات را به صورت نقدی فروخته و پول آن را نیز دریافت کرده است.

نقش مهم نهادهای نظارتی و امنیتی در جلوگیری از ایجاد نارضایتی در مردم

در شرایطی که بازار لوازم خانگی در انحصار چند برند خاص بوده و تخلف های متعدد نیز مانند افزایش قیمت خودسرانه، عدم عرضه و تحویل کالا و همچنین جلوگیری از فروش محصولات و …  در این بازار انحصاری در حال رخ دادن است، انتظار می‌رود با توجه به شرایط فعلی کشور، نهادهای نظارتی به هرگونه رفتار و فعالیتی که باعث نارضایتی مردم می‌شود حساس شده و قاطعانه با آن برخورد کنند.

کشور در شرایطی قرار دارد که بهتر است نهادهای امنیتی و نظارتی با هرگونه فعالیتی که باعث ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود و خوراک خبری برای دشمن ایجاد می‌کند، قاطعانه برخورد کند. این وظیفه در شرایطی حساس‌تر می‌شود که انتظار رهبر فرزانه انقلاب پس از حمایت قاطعانه ایشان از بخش تولید لوازم خانگی محقق نشد و با انتقاد از نحوه پاسخ برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در قبال حمایت صورت گرفته در بهمن ماه سال گذشته فرمودند «حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌ شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند. اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مسئله بدی است زیرا نتیجه همه حمایت‌ های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260510
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه