شریعتمداری؛

برند منسوجات ایرانی را یک زمانی در لندن کپی می‌کردند

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه زمانی در حوزه منسوجات و پوشاک، در لندن برند ایرانی را کپی می‌کردند، گفت: باید در این حوزه به جایگاه اصلی خود برگردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن وتجارت در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حال برگزاری است، افزود: وزارت صنعت در دوره چهارسال پیش رو، سرلوحه برنامه خود را تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: یک زمانی در حوزه منسوجات و پوشاک،  در لندن برند ایرانی را کپی می کردند و این درست برعکس شرایط کنونی است و باید به جایگاه اصلی خود برگردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پوشاک امروز پتانسیل خوبی برای توسعه و ایجاد شغل دارد و البته دو نگرانی وجود دارد به این معنا که ۲۰ هزار شاغل صنفی و صنعتی داریم و بنابراین همه این افراد باید آینده شغلی خود را محکم و پابرجا ببینند و به همین دلیل باید به نحوی عمل کرد تا رقابت منفی شکل نگیرد.  

وی تصریح کرد: بازار خود را به صورت مفت در اختیار خارجی ها قرار دادیم و برآورد این است که بالغ بر ١٢ میلیارد دلار خارج از حوزه های قانونی از جمله گمرک وارد کشور می شوند؛ در حالی که به اشتغال نامناسب در مرزها، تجارت مرزی را فعال کرده ایم؛ این مساله شوخی بردار نیست و اگر کار اساسی نکنیم،  استغال ایجاد نکنیم و تجارت مرزی به این شکل ادامه یابد، سیکل معیوب واردات غیررسمی ادامه می یابد.  

شریعتمداری، تمرکزگرایی صنعتی را یکی از مشکلات دانست و اظهارکرد: بنابراین باید بودجه دولت را اهرم اعطای تسهیلات در کشور بدانیم و امیدوار باشیم که با اعطای تسهیلات در جغرافیای خاص و با نرخ های خاص بتوانیم طرح های خوبی اجرا کرده و اشتغال زایی کنیم.

وی افزود: تا زمانی که نرخ سود به تورم برسد باید تدبیری برای بخش تولید و صنعت کشور در نظر گرفت تا از بین نروند.

منبع:مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=132231
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه