میهن صنعت :

بنزین تولید پتروشیمی‌ها آلاینده نیست

میهن صنعت : معاون وزیر نفت با اشاره به تولید روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین در مجتمع های پتروشیمی گفت: بنزین تولیدی در پتروشیمی ها آلودگی زیست محیطی ندارد.

به گزارش میهن صنعت مدتی است که سازمان حفاظت از محیط زیست و برخی از ارگان ها اظهارکرده اند که مشکل آلودگی هوای تهران که این روزها شاهدش هستیم به دلیل بنزین تولیدی دز مجتمع های پتروشیمی است و اگر این مجتمع ها دیگر بنزین تولید نکنند مشکل آلودگی هوای تهران برطرف خواهد شد.

این گزارش اضافه می کند: از ابتدای تابستان جاری به دلیل رشد مصرف بنزین در کشور شرکت ملی پالایش و پخش از پتروشیمی درخواست کرد که باردیگر بخشی از بنزین مورد نیاز کشور را تولید کند.

در همین رابطه عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تولید روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین در برخی از مجتمع های پتروشیمی گفت: هم اکنون بنا به درخواست شرکت ملی پالایش و پخش تولید بنزین ادامه دارد.

وی ادامه داد: بنزین تولیدی پتروشیمی ها از نظرکیفیت یکی با کیفیت‌ ترین بنزین های تولیدی در کشور است،این بنزین نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین نمی توان گفت که بنزینی که پتروشیمی ها ارائه می کنند موجب آلودگی هوای تهران شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه با اشاره به شایعاتی که در مورد خروج شرکت آفریقایی ساسول از صنعت پتروشیمی ایران به دلیل مسائل تحریمی اظهار کرد: این اظهارات تنها شایعه است و به طور کلی خروج این شرکت آفریقایی را از ایران تکذیب می کنم.

منبع : فارس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8116
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه