رییس سازمان ملی استاندارد:

بنزین نقش زیادی در آلودگی هوا ندارد / بنزین های غیر استاندارد مرجوع می شود

میهن صنعت : تغییرات آب و هوا، بلندمرتبه‌سازی و موتورخانه‌ها دلیل اصلی آلودگی هواست، نه کیفیت بنزین.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نیره پیروزبخت  رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد آخرین اقدامات سازمان استاندارد برای آزمون کیفیت بنزین اظهار داشت: از تیرماه امسال 7 محموله بنزین وارداتی از جنوب کشور و 5 محموله بنزین وارداتی از شمال کشور با استانداردهای مدنظر ما عدم انطباق داشتند که از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.

 

وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای تعیین شده، عدد اکتان مورد قبول بنزین در کشور 95 است که البته این رقم در آمریکا معادل 85 است و اگر بنزین وارداتی به کشور با بنزین‌های دیگر مخلوط شود، امکان اصلاح این اعداد در جایگاه‌های عرضه بنزین وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: در بقیه موارد شامل بنزن و آروماتیک اگر مشکل وجود داشته باشد، اجازه واردات بنزین را نمی‌دهیم.

 

به گفته پیروزبخت، بیشترین مشکل بنزین‌های مرجوع شده، مربوط به الوفینا و آروماتیک بوده و کمتر با مشکل بنزن روبرو بوده‌ایم، البته یکی دو مورد نیز مربوط به عدد اکتان بوده است که عدم انطباق آن را اعلام کردیم، ولی در نهایت اصلاح شد و عدد اکتان آن به 91 و 92.5 رسید.

وی با بیان اینکه واردات بنزین از شمال کشور همچنان ممنوع است، گفت: حتی یک محموله وارداتی از قرقیزستان داشتیم که وزارت نفت عدم رضایت داشت و اعلام کردند دیگر بنزین از شمال وارد نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل این مسئله، عدم برخورداری خودروها از معاینه فنی است که خیلی به این مشکل پرداخته نمی‌شود.

رئیس سازمان استاندارد ادامه داد: در کشورهای اروپایی بنزین با استاندارد یورو 5 عرضه می‌شود، ولی باز هم با مشکل آلودگی هوا روبرو هستند که باید دلیل آن را در تحولات آب و هوایی جهان دنبال کرد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=80027
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه