میهن صنعت :

بنزین وارداتی یورو 2 است، نه یورو4 !

میهن صنعت : درحالی که مقامات وزارت نفت تاکید می‌کنند که بنزین وارداتی به کشور یورو 4 است، یکی از مدیران سابق این وزارتخانه این ادعا را رد کرده و اظهار کرد که بنزین وارداتی از نوع یورو 2 است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر سابق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استاندارد بنزین وارداتی اظهار کرد: بنزین‌های وارد شده به کشور یورو 4 نبوده و بنزین وارداتی با استانداردهای یورو 2 وارد می شود.

جلیل سالاری با بیان این‌که اساسا در بازار 8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وجود ندارد که بتوان این میزان را وارد کشور کرد، گفت: با مجموعه خاصی در ژاپن و یا چین نیز قرارداد نداریم که بگوییم بنزین را از آن مبدا می گیریم؛ به عبارت دیگر بنزین وارداتی از طریق واسطه تهیه می‌شود که با استانداردهای موجود مغایرت دارد.

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دولت دهم، با بیان این‌که آزمون‌های زیست محیطی بر روی بنزین وارداتی نیز انجام نشده، تاکید کرد: بنزینی که وارد کشور می‌شود از نوع سوپر است و این درحالی است که مصرف بنزین سوپر در کشور حدود دو میلیون لیتر است.

به گفته او، بنزین وارداتی با بنزین پالایشگاه‌ها ترکیب و به بنزین معمولی تبدیل می شود.

سالاری که در دولت گذشته معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بود، تاکید کرد: باید توجه کنیم که اگر روزی نتوانستیم براساس شرایط عرضه و تقاضا و براساس استاندارد 4904 بنزین مورد نیاز را وارد کنیم آنگاه کمبود موجود از کجا جبران می‌شود.

پیش‌تر عباس کاظمی، معاون وزیر نفت با بیان این‌که بنزین وارداتی یورو 4 است، گفته بود که استانداردهای زیست محیطی بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین پتروشیمی‌ها به مراتب بالاتر است.

شاهرخ خسروانی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز اخیرا اعلام کرده است که از طرف کاظمی، معاون وزیر و کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به قمصری، مدیر بین‌الملل شرکت‌ ملی نفت‌ نامه زده شده و دستور داده‌اند که بنزین با استاندارد یورو 4 وارد شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50055
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه