معاون امور عمران روستایی خبر داد:

بهسازی بافت ‌های با ارزش ۳۰۰ روستای گردشگری

معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بافت ‌های با ارزش ۳۰۰ روستای گردشگری کشور بهسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  محمد رضا شاملو صبح امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریز ابراز داشت: ۸۰ هزار واحد روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار خانوار در سال جاری سنددار شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی از مهمترین برنامه ها و اولویت‌های کاری بنیاد در سطح کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: طرح بهسازی بافت‌های باارزش در  ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور امسال اجرایی شده و عملیات اجرایی ۵۰ روستای نیمه‌تمام دیگر دارای بافت باارزش نیز تداوم می‌یابد تا تکمیل شود.

معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه اجرای طرح مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی در اولویت ما است، ادامه داد: بنیاد مسکن با همکاری بانک‌های عامل اقدام به ارائه تسهیلات به متقاضیان می‌ کند.

شاملو با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۹۷ درصد روستاهای کشور از تهیه این طرح برخوردار شده‌اند که شامل ۳۷ هزار و ۹۰۰ روستا است، گفت: تاکنون به دلیل نبود اعتبارات کشوری واستانی باز  کارهای خوبی درروستا های اوشتبین جلفا وزنوزق مرند که از روستای بافت باارزش استان هستند انجام شده است.

وی گفت: طرح هادی در ۱۷ هزار و ۵۰۰ روستای کشور درحال انجام است و امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا این طرح در یک هزار روستای کشور تهیه شود./مهر

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=161472
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه