سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس :

بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای بیمه بیکاران

ميهن صنعت : سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رفع مشکل طرح بیمه بیکاری گفت: مربیان دارالقرآن‌ها و بخشی از کارکنان تحت نظر وزارت بهداشت و درمان مشمول این قانون خواهند شد.


به گزارش ميهن صنعت سید امیر حسین قاضی زاده در گفت‌وگو با توانا، با اشاره به طرح بیمه بیکاری گفت: بیمه بیکاری شامل سه بخش متقاضیان کار، شاغلین بیکار شده و نیز کارکنان قراردادی دولت که تحت پوشش قانون کار و قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند می‌شود.

وی ادامه داد: حق بیمه برای کارکنان قراردادی دولت پرداخت نمی شد و اما نهادهای بیمه‌گر و تامین اجتماعی به دنبال گرفتن حق بیمه این افراد بودند که در این طرح تکلیف آنان روشن شده و به علت داشتن بار مالی شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نهم با بیان اینکه در قانون بودجه 91 و برنامه پنجم برای این موضوع ظرفیت‌های مختلفی پیش بینی شده، تاکید کرد: کل طرح ردیف بودجه‌ای دارد و از لحاظ مالی مشکلی نخواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس نهم، این طرح برای افراد جویای کار که نمی توانند شغل مناسب پیدا کنند محدودیت سنی دارد و همچنین باید گواهینامه از مراکز فنی‌وحرفه‌ای یا معتبر داشته باشند تا بتوانند از مزیت‌های این قانون استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارسال شده و پس از تایید، توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: از نظر مجلس مشکلات این طرح حل شده و برای یکی از بخش‌های این طرح 2 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

قاضی زاده در خصوص کارکنانی که با دولت قرار داد مستقیم دارند، بیان کرد: مربیانی که دارالقرآن‌های آموزش و پرورش مشغول بوده یا بخشی از کارکنان تحت نظر وزارت بهداشت و درمان که در حقیقت طرف قرارداد موسسات دولتی هستند، مشمول این قانون می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم افزود: تعداد افرادی که با دولت کار می‌کنند قابل توجه است و فقط نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش 50 هزار نفر است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1894
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه