میهن صنعت:

بیوک کسکادا کانورتیبل، هدیه‌ای از سوی اوپل

میهن صنعت: دو بازوی آلمانی و آمریکایی جنرال موتورز، یعنی اوپل و بیوک، در یک مشارکت جدید باعث تولد خودرویی کانورتیبل شده‌اند. خودرویی که از روی پلتفرم جمع‌وجور اوپل آسترا ساخته شده و پس از 15 سال تبدیل به تنها خودروی روباز حال حاضر بیوک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از پدال بیوک کسکادا خودروی جدید محسوب نمی شود و در نگاه نخست و بدون توجه به نشان آن، با  اوپل کسکادا مو نمی‌زند و ممکن است حتی اشتباه گرفته شود.

2016 Buick Cascada

2016 Buick Cascada


درحالی‌که ویژگی‌های اوپل کسکادا در نسخه بیوک آن تقریباً دست‌نخورده باقی مانده‌اند، خروجی موتور برای تطابق با نیازهای بازار آمریکا کمی افزایش را نشان می‌دهد. در سینه این خودرو یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو انجام وظیفه می‌کند که 200 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر (در حالت اوربوست تا 300 نیوتن متر) گشتاور، خروجی آن است.

2016 Buick Cascada

2016 Buick Cascada


در حال حاضر این موتور ویژه تنها در نسخه بیوک کسکادا استفاده می‌شود. این خودروی دیفرانسیل جلو با گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. سیستم تعلیق هایپر استروت جنرال موتورز در محور جلو برای مقابله با گشتاور بالای خودرو بکار گرفته شده است. چرخهای 20 اینچی آلومینیومی این خودرو نیز برای جلب توجه کافی هستند.

2016 Buick Cascada

2016 Buick Cascada


کسکادا و سدان ورانو از یک پلتفرم استفاده می‌کنند. در حالی که هیچ نقطه اشتراکی در ظاهر ندارند. کسکادا البته کمی کشیده‌تر و عریض‌تر است. چهار صندلی برای چهار سرنشین تعبیه شده اما در مقایسه با کرایسلر 200 کانورتیبل، صندلی‌های عقب برای بزرگسالان فضای کمتری دارند.

2016 Buick Cascada

2016 Buick Cascada


سقف نرم پارچه ای کسکادا را می‌توان در 17 ثانیه باز کرد. حتی در زمان حرکت خودرو تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت نیز، مکانیزم بازشونده الکتریکی سقف، عمل می‌کند اما در سرعتهای بیش از آن برای جلوگیری از آسیب ساختار سقف، این مکانیزم از کار می‌افتد.

2016 Buick Cascada

2016 Buick Cascada


فضای داخلی بیوک اندکی لوکس‌تر و مرغوب‌تر از نسخه اوپل آن می‌باشد. تغییرات جزئی در چراغ‌ها و استفاده از LED در لامپهای روزتاب آن‌ها نیز صورت گرفته است.

2016 Buick Cascada Interior

2016 Buick Cascada Interior

2016 Buick Cascada Interior

2016 Buick Cascada Interior


سیستم تهویه ویژه و صندلی و فرمان گرم شونده، اجازه می‌دهند تا در فصول سرد سال هم بتوان سقف خودرو را باز نمود. یک سیستم ایمنی در هنگام واژگونی نیز در این خودرو وجود دارد که هر زمان زاویه جانبی خودرو بیش از حد استاندارد رسید، دو ستون به‌صورت فوری در قسمت عقب خود از جای خود خارج شده و از برخورد سر سرنشینان با زمین جلوگیری می‌کنند.

فروش بیوک پس از دوره ای طولانی از رکود، در سال گذشته با 14 درصد رشد همراه بود و انتظار می‌رود در سال 2015 با ورود مدل‌های هیجان‌انگیزی نظیر کسکادا، یک شروع دوباره در انتظار این برند پیر باشد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=66689
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه