میهن صنعت :

تاثیرات بنزین متانول‌دار بر خودروها

میهن صنعت : مشاور انجمن خودروسازان ایران نسبت به تاثیرات مخرب بنزین متانول‌دار بر سیستم سوخت‌رسانی خودروها و سلامت شهروندان هشدار داد.


به گزارش میهن صنعت، داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: متانول ماده‌ای خورنده بوده و استفاده از آن در بنزین موجب خورندگی سیستم سوخت‌رسانی خودرو و نشست بنزین می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع افزایش احتمال آتش‌سوزی خودروهای در حال تردد را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین در صورت استفاده از بنزین متانول‌دار، آلیاژ به کار رفته در قطعات سیستم سوخت‌رسانی خودروها باید تعویض شود که البته در خودروهای در حال تردد این امکان وجود ندارد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در صورت اضافه شدن متانول به بنزین، قطعه مدیریت مصرف سوخت خودروها نیز باید تعویض شود که این کار در خودروهای در حال تردد امکان نداشته و موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود از ماده اتانول که غیر خورنده بوده و سمی هم نیست در بنزین استفاده شود اما مشخص نیست چرا ماده سمی متانول جایگزین اتانول شده است.

میرخانی با بیان اینکه متانول سمی بوده و استنشاق بخارات آن برای دستگاه ریوی و چشم‌ها به شدت مضر است تصریح کرد: در حال حاضر تنها کشور چین است که از متانول در تولید بنزین استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا در پی اعلام استفاده از متانول در تولید بنزین و واکنش‌ها به این موضوع دست‌اندرکاران تهیه این بنزین عنوان کرده‌اند که میزان بهره‌گیری از متانول در تولید بنزین بسیار کم بوده و تاثیری بر خودروها و آلایندگی هوا ندارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10034
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه