وزیر صنعت:

تامین ۱۰ هزار مگاوات برق با استفاده از سلول های خورشیدی تا ۴ سال آینده

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت بیان کرد: وزارت نیرو تا ۳۵ هزار مگاوات برای ۴ سال آینده می خواهد افزایش ظرفیت تولید برق داشته باشد که ۱۰ هزار مگاوات آن با استفاده از سلولهای خورشیدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،   سید رضا فاطمی امین پس از بازدید از شرکت مانا انرژی پاک ( شهرستان خمین) با بیان این مطلب، افزود: به خاطر قیمت بالای گاز و فرآورده های نفتی و کمبود برق در برخی مناطق کشور که سبب استفاده از فرآورده های نفتی می شود، تولید برق با استفاده از سلولهای خورشیدی حائز اهمیت است.

 

تامین ۱۰ هزار مگاوات برق با استفاده از سلول های خورشیدی تا ۴ سال آینده

وی در ادامه با بیان اینکه جهت گیری جهانی به سمت تولید برق با استفاده از سلولهای خورشیدی است، تصریح کرد: در کشور ما نیز وزارت نیرو تا ۳۵ هزار مگاوات برای ۴ سال آینده می خواهد افزایش ظرفیت تولید برق داشته باشد که ۱۰ هزار مگاوات آن با استفاده از سلولهای خورشیدی است.

 

تولید بیش از یک هزار مگاوات برق در سال، توسط مانا انرژی پاک

وزیر صنعت، معدن و‌تجارت اضافه کرد: مانا انرژی پاک نیز واحد ارزشمندی است که ظرفیت تولید بیش از یک هزار مگاوات برق را در سال دارد.

 

پیاده سازی زنجیره کامل تولید برق با استفاده از سلولهای خورشیدی

فاطمی امین گفت: مدیران کارخانه برای پیاده سازی زنجیره کامل تولید برق با استفاده از سلولهای خورشیدی برنامه ریزی نموده اند که این موضوع هدف و برنامه مورد تایید ما نیز می باشد.

وی با بیان اینکه این واحد اکنون ۳۰ هکتار زمین در اختیار دارد، بیان کرد: این واحد به حدود ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارد که ما نیز در این خصوص قول همکاری داده ایم.

وزیر صمت در خصوص بازدیدی که از واحد پلی پروپیلن خمین دارد نیز، گفت: در زمینه بالادستی پتروشیمی سرمایه گذاری های خوبی در کشور انجام شده است اما چون در پایین دستی و‌ میان دستی سرمایه گذاری های خوبی نداشتیم، برخی محصولات به صورت نیمه خام صادر می شوند.

 

تولید حدود ۹۰۰ هزار تن پلی پروپیلن در کشور

فاطمی امین، پلی پروپیلن را محصول ارزشمندی در زنجیره پتروشیمی دانست و‌ افزود: در کشور حدود ۹۰۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید می شود که متناسب با نیاز فعلی کشور است.

وی تصریح کرد: واحد در حال احداث پلی پروپیلن در راستای تامین نیاز کشور حائز اهمیت است و سبب رشد صنایع دیگر نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=231006
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه