میهن صنعت:

تاکید بر تامین ایمنی در استخراج معادن

با حضور قائم مقام رییس سازمان در امور معادن و صنایع معدنی وضابطین نیروی انتظامی و اعضای شورای روستای شورگل جلسه تامین ایمنی و فنس کشی معدن مرمر روستای شورگل اجرا شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عابد پور در حاشیه این مراسم گفت :تامین ایمنی برای معدنکاران از الزامات مهم معدنکاری است.برای کنترل مخاطرات و کاهش حوادث در معادن باید نسبت به حذف وکنترل خطر در مبدا ،کاهش و به حداقل رساندن آنها و نهایتاً تجهیز معدنکاران به وسایل حفاظت فردی مناسب اقدام کرد.

وی تحصیل،آموزش ،تجربه و نظارت را پارامترهای کلیدی برای توسعه ایمنی در معادن برشمرد و گفت: .برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث لازم است صاحبان معدن،سرپرستان و کارگران با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

عابدپور عوامل زیان آور در عملیات معدنکاری را شامل عوامل زیان آور فیزیکی(صدا،ارتعاش،استرس گرمایی و غیره) وعوامل زیان آور شیمیایی(گردوغبار،گازها و بخارات مواد ناریه)،ارگونومیکی عنوان کرد وادامه داد: تعداد معادن شهرستان سلماس 23 معدن و مواد معدنی قابل استخراج شامل تراورتن ، مرمر ، مرمریت ، موزائیک ، مصالح کوهی ، پوکه معدنی ، سنگ آهن ، سنگ لاشه و گچ و میزان سرمایه گذاری انجام شده یک میلیارد و میلیون ریال بوده است .

قائم مقام رییس سازمان در امور معادن و صنایع معدنی افزود: با توجه به لزوم رعایت موارد ایمنی در معادن برابر ماده 103 آئین نامه اجرائی قانون معادن ، بهره برداران موظف به رعایت موارد ایمنی در معادن هستند

عابد پور تصریح کرد: در مراحل استخراج معدن مذکور سفره های آبهای زیزمینی فعال وبا توجه به عدم فعالیت معدن سینه کار موجود مملو از آب شده و عملا باعث ازدحام مردم روستاهای اطراف جهت آبتنی و شنا بدون رعایت نکات ایمنی شده بود .

وی گفت در راستای حفظ ایمنی معدن و مردم روستاهای اطراف و جهت جلوگیری از هرگونه پیامدهای ناگوار نسبت به ایمن سازی محل مذکور به وسیله فنس کشی و نصب تابلوهای خطر و شنا کردن ممنوع اقدام و اطراف معدن را به وسیله خاکریز ایمن سازی شد .

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=162147
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه