در راستای اجرای 5 قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشافات صورت می‌گیرد؛

تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها در حوزه اکتشاف با منابع مالی وزارت نفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضای 5 قرارداد پژوهشی میان وزارت نفت و دانشگاه‌ها را گامی در جهت توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت دانست و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی اجرای پروژه‌های این قراردادها با هزینه وزارت نفت تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر منصور غلامی امروز در مراسم امضای 5 قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشافات میان وزارت نفت و دانشگاه‌ها با ابراز امیدواری از اینکه سال آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف بویژه صنعت نفت باشیم، اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت علوم حل مسائل پیشرو همه بخش‌های کشور است،‌ از این رو ما در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی متخصص دانشگاه‌ها اقدام به رفع این چالش‌ها کنیم.

وی با بیان اینکه امضای این قراردادها مدل خوبی از همکاری دانشگاه و صنعت است، یادآور شد: علاوه بر حوزه نفت در حوزه‌های دیگر این رابطه آغاز شده است که بر این اساس پروژه‌هایی به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود و در همکاری دانشگاه‌ها با وزارت نفت، پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

غلامی با تاکید بر این که این پروژه‌ها یک پروژه کامل پژوهشی است، ادامه داد: دانشگاه‌های کشور علاوه بر حوزه‌های اکتشاف در حوزه‌های استخراج و فرآوری مخازن، پروژه‌های خوبی را در حال انجام دارند؛ از این رو با وجود مراکز تخصصی در دانشگاه‌های مختلف این زمینه فراهم شده و امیدواریم این همکاری‌ها توسعه یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید از اجرای پروژه‌های کوچک در قالب طرح‌های محدود دور شوند،‌ ادامه داد: اعضای هیات علمی و دانشجویان باید در طرح‌های بزرگ سازماندهی شوند. این امر برای دانشگاه‌ها هم زمینه بسیار مناسبی جهت استفاده از ظرفیت‌های آن‌هاست و هم باعث می‌شود از سوی دیگر از توانمندی دانشگاه‌ها در سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد دانشگاه‌های معتبر و پژوهشگاه‌های فعال در وزارت علوم، یادآور شد: با وجود اساتید و نیروهای متخصصی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، این آمادگی را داریم که همکاری با سایر بخش‌ها را بر عهده بگیریم.

غلامی همچنین با اشاره به امضای 5 قرارداد میان دانشگاه‌ها با وزارت نفت این امر را یک الگوی مناسب همکاری در کشور توصیف کرد و گفت: تجهیزات مورد نیاز اجرای این قراردادها با اعتبارات وزارت نفت تامین خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: البته تجهیزات آزمایشگاهی دیگری در این حوزه در دانشگاه‌ها وجود دارد که در صورت نیاز بیشتر با همکاری وزارت نفت این تجهیزات خریداری می‌شود.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=149153
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه