سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد؛

تجهیز جاده‌های اصلی کشور به دستگاه «ایکس ری»

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۴ سال آینده بیشتر جاده های اصلی و ترانزیتی کشور مجهز به دستگاه «ایکس ری» تولید داخل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از صدا و سیما؛ قاسم خورشیدی در خبر ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به بهره برداری از نخستین دستگاه «ایکس ری» تولید داخل و نصب آن در یکی از معابر گفت: پیش از این همه «ایکس ری» های کشور ثابت و در گمرکات استفاده می شد.

وی اضافه کرد: این دستگاه ها برای بازرسی کامیون ها به یک ربع زمان نیاز داشتند اما دستگاه تولید داخل کامیون های در حال حرکت را بررسی می کند و علاوه بر صرفه جویی در زمان بازرسی کامیون ها، بسیار ارزان تر از نمونه‌های خارجی است.

وی گفت: این دستگاه هیچ خطری برای انواع بار کامیون ها و رانندگان آنها ندارد و این موضوع را سازمان انرژی اتمی تایید کرده است.

 وی با بیان اینکه سامانه ردیابی کالاهای قاچاق روز به روز ارتقا می یابد گفت: یکی از برنامه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظارت هوشمند سیستمی غیر مانع بر حمل و نقل جاده ای است.

وی گفت: طرح بررسی کامیون ها برای اینکه آیا بارنامه دارند یا خیر  با دوربین، هفته پیش در یکی از پلیس راه های کشور اجرا و موفق بودن آن اثبات شد و به زودی این طرح در بیشتر پلیس راههای کشور اجرایی می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=103264
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه