میهن صنعت :

تجهیز 200 تقاطع پایتخت به سیستم ثبت تخلفات

میهن صنعت : مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از گسترش سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در شهر خبرداد و گفت: تا پایان سال 120 دوربین جدید ثبت تخلفات در تقاطع های شهر نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت و به نقل از مهر، ایلوش وزیری اظهار کرد: با نصب دوربین های جدید تا پایان امسال در مجموع 200 تقاطع پایتخت تحت پوشش سیستم ثبت تخفلات قرار می گیرد که امید است با تحقق این مهم شاهد کاهش تخلفات باشیم و عابران پیاده و رانندگان بیش از پیش خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات بدانند.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده در مجموع 500 تقاطع مهم و پرتردد شهر به سیستم ثبت تخلفات مجهز شوند که امید است طی سال های آینده این امر محقق شود.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: در اجرای سیستم های ثبت تخلفات بیش از هر چیز فرهنگ سازی مورد توجه است تا به مرور شهروندان از رفتارهای نادرست خود دست بردارند و خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات بدانند، چنانچه با نصب دوربین های ثبت تخلفات در بزرگراه ها خوشبختانه به شدت از میزان تخلفات کاسته شده و همچنین شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی در بزرگراه های پایتخت بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز پیش از این توسط نیروی انسانی و با استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در محل تقاطع ها صورت می‌پذیرفته خاطرنشان کرد: فعالیت 24 ساعته این سیستم‌ها در هر شرایط امکان تخلف را به صفر خواهد رساند.

وزیری گفت: آگاهی و ترویج فرهنگ ایستادن پشت خط ایست توسط رانندگان ، احترام به حقوق عابرین پیاده و پاکسازی کانال عابر هنگام چراغ قرمز، پاکسازی تقاطع در زمان انتهایی چراغ سبز و عدم عبور خودروها از خط ایست هنگامی که مسیر روبه رو به علت ترافیک مسدود است،کاهش تصادفات حاکی از تخلف عبور از چراغ قرمز به دلیل خلوت بودن مسیر در شب و عدم به کارگیری نیروی انسانی در تقاطعات جهت ثبت تخلفات از مهمترین اهداف اجرای سیستم ثبت تخلفات در تقاطع های پایتخت است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=60755
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه