تلاش‌ها به نتیجه نرسید

تداوم آتش سوزی در جنگل های اندیمشک

جنگل های بخش الوار گرمسیری اندیمشک از شب گذشته دچار آتش سوزی شده و تا به امروز تلاشها برای مهار آتش به نتیجه نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فرماندار اندیمشک در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش سوزی از شب گذشته در ارتفاعات ریت کوه منطقه جروند بخش الوار گرمسیری رخ داده و گروه های مختلف برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند اما با توجه به وزش باد شدید و سخت گذر بودن منطقه عملیات اطفای حریق به کندی پیش می رود.

 

پیمان جهانگیری اضافه کرد: یک فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش الوار گرمسیری نیز به این منطقه اعزام شده است. گروه های محیط زیست، منابع طبیعی و هلال احمر در کنار اهالی محلی از چهارشنبه شب برای مهار آتش وارد عمل شده‌اند.

 

به گفته وی، میزان آتش سوزی و علت آن هنوز مشخص نیست و همه تلاش ما در حال حاضر مهار آتش سوزی است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

 

بخشی از جنگل‌های ارتفاعات ریت کوه در الوار گرمسیری اندیمشک از چهارشنبه شب آتش گرفته است.

 

افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه های گیاهی ‏نادر هستند در سالهای گذشته در آتش سوخته است. در شهرستان اندیمشک ۸۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات این جنگل ها در معرض تهدید ناشی از آتش سوزی قرار دارند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87671
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه