«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تست تخریب در صنعت خودروسازی چیست؟ + ویدیو

فرایند تولید خودرو پیچیدگی های خاص خود را دارد. مونتاژ هزاران قطعه که در نهایت به تولید یک محصول می انجامد پایان فرایند تولید خودرو نیست چرا که پس از تولید، تست های متعددی برای عرضه یک محصول به بازار خودرو انجام می شود و به احتمال زیاد تست تخریب به گوش شما نخورده است. در این بخش به معرفی این تست می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  تصادفات خودرویی امروزه به یکی از عمده ترین عوامل مرگ و میر تبدیل شده و به همین دلیل بالا بودن ایمنی و استحکام خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. همان طور که می دانید فرایند تولید خودرو پیچیدگی های خاص خود را دارد و خودرو سازان پس از تولید تست های زیادی نظیر تست جاده ای، نفوذ پذیری آب، و … تست ایمنی را بر روی خودرو انجام می دهند تا علاوه بر اطمینان از عملکرد درست خودرو، نگرانی بابت مقاومت و ایمنی قطعات خودرو نیز وجود نداشته باشد. نام تست های که ذکر شده به گوش اکثر علاقه مندان به این حوزه آشنا است اما به احتمال زیاد اطلاعات زیادی در مورد تست تخریب خودرو ندارید.

 

مونتاژ هزاران قطعه که در نهایت به تولید یک محصول می انجامد پایان فرایند تولید خودرو نیست چرا که پس از تولید و پیش از عرضه به بازار باید موارد زیادی بررسی شود که یکی از آن ها استحکام بدنه خودرو است.در این بخش قصد داریم تا با پاسخ به سوال تست تخریب در صنعت خودروسازی چیست و آشنایی با نحوه عملکرد آن با کمک یک ویدیو اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.

همان طور که اشاره شد، تست تخریب برای محک استحکام بدنه خودرو انجام می شود و به عبارت ساده تر در تست تخریب استحکام بدنه خودرو در نقاط جوش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر بخواهیم پاسخ کامل تری به این سوال بدهیم می توان گفت که در ابتدا قالب های بدنه خودرو تولید می شود و سپس این قالب ها توسط ربات های مخصوص جوش خورده تا بدنه خودرو شکل بگیرد. در این تست استحکام بدنه خودرو در نقاط جوش مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت ضربه در هنگام تصادف از استحکام خوبی برخوردار باشد.

بدنه خودرو نقش عمده اي در پيشگيري از انتقال انرژی برخورد در تصادفات شديد به سرنشين خودرو ايفا می کند و استحکام بالا بدنه می تواند ميزان خسارات وارده به سرنشينان را به حداقل برساند. از این جهت تست تخریب  یک موضوع جدی در فرایند تولید خودرو به شمار می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241242
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه