رئیس اداره پیش توسعه محصول ایران خودرو:

تست تصادف تارا در معتبرترین مراکز اروپایی گرفته شده است/ الهام از یوزپلنگ ایرانی در طراحی تارا

رئیس اداره پیش توسعه محصول ایران خودرو گفت : تست تصادف تارا در معتبرترین مراکز تست خودرو اروپا گرفته شده و همچنین در طراحی ظاهری خودرو از یوز ایرانی الهام گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس اداره پیش توسعه محصول ایران خودرو در نشست خبری ظهر روز پنجشنبه در خصوص خودرو تارا ایران خودرو گفت : یکی ازاقدامات مهم در شکل گیری سبد محصولات ایران خودرو، ایجاد یک میثاق نامه با همکاری قطعه سازان برای تحقق اهداف تولید با کیفیتداخلی بود.

اقای احمدزاده ادامه داد : مهمترین خواسته های خانواده های ایرانی که شامل فضا خودرو، کیفیت، ایمنی، عملکرد، تکنولوژی ها، ظاهرطراحی وبود را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن اهداف کلان تولید یک محصول با کیفیت را مشخص کردیم.

وی افزود : یکی از مهمترین ویژگی های خودرو تارا قلب تپنده ان بود که بر همین اساس یک موتور نسل tu5 با توان ۱۶۰۰ سی سی رابرای این خودرو استفاده کردیم. همچنین در طراحی و استایل خودرو از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته شده تا ظاهر جذاب تری داشتهباشد.

رئیس اداره پیش توسعه محصول ایران خودرو گفت : در بحث ایمنی خودرو تارا از فولاد استحکام بالا استفاده شده است. در سازه بدنهتارا از ورق های دو فازی dual phase با استحکام بسیار بالا بهره برده شده که علاوه بر ایمنی، بسیار سبک نیز است.

احمدزاده افزود : تست تصادف خودرو تارا در معتبرترین مراکز تست اروپا با حضور بازرسان بین المللی گرفته شده که در نهایت منجر بهدریافت سه ستاره ایمنی شده است.

وی ادامه داد : آزمون ایمنی عابر پیاده نیز بر اساس استانداردهای بین المللی از خودرو تارا گرفته شده که در تمامی تست ها، خودروتارا سربلند بیرون آمده است.

رئیس اداره پیش توسعه محصول ایران خودرو گفت : از امکانات خودرو تارا می توان به کروز کنترل، دستیار حرکت در سربالایی، ترمزعقب دیسکی، نشان دهنده تغییر دنده، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، رینگ فولادی جدید طرح اسپرت، فرمان برقی، چراغروز، تهویه مطبوع برقی، نشانگر اخطار کاهش فشار باد لاستیک، کلیدهای کنترل روی فرمان، آینه های برقی تاشو در نمونه اتوماتیک،آنتن اکتیو، Leg room مناسب و راحتی سرنشین، دوربین دید عقب، مالتی مدیا با قابلیت میرور لینک، صندلی عقب تاشو، سنسور دندهعقب، صندوق عقب جادار ۶۳۰ لیتر واشاره کرد.

وی ادامه داد : در خصوص تست گوزن خودرو تارا باید بگوییم که این تست ها دوسته هستند، اول در شرایطی است که باید ایربگ ها عمل کنند و دسته دوم برای تصادفاتی است که ایربگ نباید فعال شود. در نهایت مجموعه تست های ایمنی به همراه تست گوزن میزان عملکرد ایمنی خودرو را مشخص می کند که خودرو تارا در نهایت موفق به دریافت ستاره های ایمنی خودرو از مراکز معتبر بین المللی شده است.

احمدزاده در پایان افزود: تمامی تست های مربوط به پیمایش جاده در اقلیم های مختلف کشور توسط ۴۰ خودرو و به کمک رانندگان متفاوت صورت گرفته که همگی نشان می دهد کیفیت خودرو تارا در بالاترین حد ممکن خود قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=229169
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه