«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تست درایو تیگو ۷ پرو در پیست آزادی + مشخصات فنی

مدیران خودرو  تست درایو تیگو 7 پرو  ویژه اصحاب رسانه در پیست آزادی برگزار کرده بود که در ادامه مطلب به بررسی تیگو 7 پرو می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مدیران خودرو را باید اولین خودروساز بخش خصوصی دانست که اقدام به عرضه کراس اوور چینی پریمیوم و لوکس برای رقابت با خودروهای وارداتی در ایران کرد. اولین محصول پریمیوم مدیران خودرو تیگو 7 بود که سال 1396 به بازار عرضه شد که به لطف پیشرانه و گیربکس خوب، استایل ظاهری زیبا و تجهیزات رفاهی و ایمنی معقول توانست در بازار ایران موفق شود. حال پس از گذشت چهار سال مدیران خودرو نسل جدید تیگو 7 یعنی تیگو 7 پرو را در آستانه ورود به بازار دارد.  مدیران خودرو  تست درایو تیگو ۷ پرو ویژه اصحاب رسانه در پیست آزادی برگزار کرده بود که در ادامه مطلب به بررسی تیگو 7 پرو و تفاوت های آن با مدل پیشین و همچنین قیمت تیگو 7 پرو می پردازیم.

مدیران خودرو سال 1400 را طوفانی آغاز کرده و در یک بازه زمانی تقریبا شش ماهه تمامی محصولات خود را بروزرسانی کرده است. یکی از محصولات جدید مدیران خودرو تیگو 7 پرو بوده که نسخه ارتقا یافته و جدید لوکس ترین محصول پیشین مدیران خودروست.  تست درایو تیگو ۷ پرو در پیست آزادی در حالی برگزار شد که تصاویر حاکی از آن است که مشخصات تیگو 7 پرو از نظر  ظاهری، تجهیزات رفاهی و حتی فنی نسبت به نسخه پیشین تغییر کرده است اگرچه قیمت تیگو 7 پرو هنوز مشخص نیست.

 

مدیران خودرو تصمیم دارد که لوگو و برند جدیدی را برای محصولات پریمیوم خود به زودی رونمایی کند که قرار است تیگو 7 پرو و تیگو ۸ پرو تحت عنوان این برند به بازار عرضه شوند. با توجه به اینکه این برند هنوز معرفی نشده، جای لوگو در جلو و عقب تیگو 7 پرو خالیست.

طراحی ظاهری

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو کاملا در مقایسه با نسخه قبلی تغییر کرده و شاهد استفاده از جدیدترین زبان طراحی مدیران خودرو در تیگو 7 جدید هستیم. نمی توان منکر شباهت طراحی تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو شد که این نشان دهنده زبان طراحی مشترک و بلوغ طراحان این شرکت در طراحی محصول است. تیگو 7 پرو دارای چراغ های LED با روشنایی بسیار زیاد و گرافیک زیباست که از دو سمت جلوپنجره جدید با دیزاین سه بعدی معروف به کهکشانی مانند مدیران خودرو را احاطه کرده اند.

بیشتر بخوانید:
تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

 

تصاویر تست درایو تیگو ۷ پرو در پیست آزادی نشان می دهد با وجود اینکه چراغ ها، جلوپنجره و سپر تیگو 7 پرو به برادر بزرگتر این خودرو شباهت دارند، ولی تفاوت های ریزی که توسط طراحان لحاظ شده باعث شده این دو خودرو از نمای جلو با یکدیگر متمایز باشند.

در نمای جانبی هم هیچ شباهتی بین تیگو 7 پرو با نسخه پیشین دیده نمی شود و تنها وجه اشتراک طول کلی تقریبا یکسان بوده که به لطف بهره بردن از پلتفرم مشترک با تیگو 7 قبل حاصل شده است. ولی خطوط شخصیت بدنه، قالب درب ها، شیشه ها و … کاملا نسبت به مدل قبلی تغییر کرده اند. خطوط برجسته کم عمق شخصیت بدنه تیگو 7 پرو کاملا مشابه با تیگو ۸ پرو طراحی شده اند که طراحی قسمت جانبی این خودرو را از سادگی خارج کرده اند.

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

در پروفیل عقب شباهت بین تیگو 7 پرو با تیگو 8 پرو تقریبا دیده نمی شود و این خودرو سبک طراحی متمایزی دارد. چراغ های عقب تقریبا تا اواسط درب فضای بار امتداد یافته اند که هنگامی که روشن باشند طراحی عقب رنو کولئوس را در ذهن بیننده تداعی می کنند. هرچند چراغ های عقب توسط نوار LED سرتاسری به یکدیگر متصل نشده اند، ولی در امتداد چراغ ها یک نوار شیشه ای روی درب صندوق نصب شده که لوگوی خودرو نیز روی آن متصل می شود و به نوعی از ترند روز طراحی پیروی کرده است.

 

در قسمت پایینی سپر عقب دو خروجی اگزوز با قاب کرومی طراحی شده که طراحی زیبایی دارند، ولی اشتباه نکنید این دو خروجی اگزوز صرفا جنبه نمایشی دارند و خروجی اگزوز اصلی در پشت سپر پنهان است!

طراحی کابین

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

با ورود به داخل تیگو 7 جدید یا کابین متوجه ارتقا کیفیت مواد اولیه به کار رفته نسبت به تیگو 7 می شوید. طراحی کابین هیچ شباهتی به نسخه پیشین ندارد و در برخی از قسمت ها شباهت هایی با تیگو 8 پرو در طراحی دیده می شود. روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی دیده می شود که یکی برای نشانگرهای دیجیتالی پشت فرمان بوده و دیگری از سایز 10.25 اینچی لمسی بوده که برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. عمده قابلیت های و تجهیزات تیگو 7 پرو به وسیله همین دو نمایشگر کنترل می شود که برای کارکردن و شخصی سازی نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، باید از کلیدهای تعبیه شده روی غربیلک فرمان استفاده کنید.

برای نمایشگر مالتی مدیا میان داشبورد هم کلیدهای میانبری در قسمت میان داشبورد طراحی شده که دسترسی راننده به تنظیمات و نرم افزارهای مختلف تیگو 7 پرو را ساده تر می کند. مانند بسیاری از خودروهای روز سعی شده تا از کلیدهای فیزیکی کمترین میزان استفاده درون کابین تیگو 7 شده باشد و عملکرد آنها در کلیدهای لمسی یا نمایشگرها خلاصه شده است.

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

در کنسول میانی یک پنل لمسی برای تنظیم سیستم تهویه دو کاناله این خودرو طراحی که یک خروجی برای سرنشینان جلو و یک خروجی هم برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. شیفتر دنده تیگو 7 پرو دقیقا مشابه تیگو 8 پروست که از نوع الکتریکیست و هیچ اتصال مکانیکی با گیربکس ندارد. به موجب این شیفتر دنده فضای خالی و قابل استفاده بیشتری در کنسول میانی در دسترس بوده و می توانید وسایل خود را در زیر کنسول میانی قرار دهید. همچنین یک پنل شارژ بدون سیم برای تلفن همراه نیز در کنار شیفتر دنده تعبیه شده است.

مشخصات فنی

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

 در بخش مشخصات تیگو 7 پرو آمده که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان گیربکسی بوده که مدیران خودرو روی آریزو 6 و آریزو 5 فیس لیفت نصب کرده است. تیگو 7 پرو نسبت به مدل پیشین 8 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند و به جای گیربکس دو کلاچه از نوع CVT بهره گرفته که هزینه های نگهداری پایین تری دارد.

بررسی تیگو 7 پرو نشان می دهد که شتابگیری اولیه با وجود بهره بردن از گیربکس CVT، فشارهای پی در پی خبرنگاران در تست درایو تیگو ۷ پرو در پیست آزادی + مشخصات فنی و بنزین موجود در باک بسیار خوب بوده و به لطف گیربکس CVT لذت سواری با این خودرو نسبت به مدل پیشین بیشتر شده است. شتابگیری ثانویه این خودرو هم به نسبت قدرت و گشتاور پیشرانه کاملا راضی کننده بوده که نشان از کوپل بودن پیشرانه و گیربکس است. عملکرد سیستم ترمز تیگو 7 پرو با وجود داغ کردن لنت ها و دیسک به دلیل ترمزگیری های پی در پی کاملا رضایتبخش بود و اصلا شما را نا امید نمی کرد.

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

تصاویر و ویدیو ی تست درایو تیگو ۷ پرو در روز گذشته نشان می دهد که این خودرو در جلو دارای تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای سیستم تعلیق مولتی لینک بوده که همین موضوع سبب شده سواری آن نسبت به نسل قبل نرم تر باشد. صندلی ها نیز کاملا راحت بوده و به همین دلیل از سواری با این خودرو چه در شهر و چه در مسیرهای طولانی خسته نخواهید شد. نکته ای که توجه خبرنگاران را در خصوص این خودرو جلب کرده بود، پایداری بسیار خوب در پیچ ها بود. در ابتدا باید اظهار کنیم که عملکرد سیستم کنترل پایداری کاملا رضایتبخش بود و با کنترل دریچه گاز و ترمز مانع از سر خوردن و واژگونی خودرو در پیچ ها می شد. ولی حتی در صورت خاموش کردن سیستم کنترل پایداری نیز تیگو 7 پرو حس واژگونی را به سرنشینان منتقل نمی کرد و با فشردن پدال گاز و درگیر شدن چرخ ها با زمین خودرو از پیچ خارج می شد.

 

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

ماشین تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

مدیران خودرو قصد دارد که تیگو 7 پرو را با تجهیزاتی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سانروف برقی پانورامیک، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر مالتی مدیا 10.25 اینچی، درب الکترونیکی فضای بار، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، پایش فشار باد تایرها، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل و دوربین دید 360 به بازار عرضه کند.

یقینا قیمت تیگو 7 پرو  بالاتر  از یک میلیارد تومان است؛ ولی هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست. با عرضه این خودرو به بازار باید شاهد رقابت جذاب این کراس اوور چینی با خودروهای وارداتی مانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و رقبای چینی مانند KMC K7 ، فیدلیتی و دیگنیتی باشیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=234661
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه