«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تشدیدکنترل مرزی فرانسه با بلژیک برای جلوگیری از ورود مهاجران

وزیر امور خارجه فرانسه؛ جرالد دارمانین تأیید کرد که فرانسه قصد دارد افسران پلیس بیشتری را در مرز این کشور با بلژیک مستقر کند تا جلوی ورود مهاجران را بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  وزیر امور خارجه فرانسه؛ جرالد دارمانین تأیید کرد که فرانسه قصد دارد افسران پلیس بیشتری را در مرز این کشور با بلژیک مستقر کند تا جلوی ورود مهاجران را بگیرد.

چنین تصمیمی پس از آن گرفته شده است که در مجموع 17000 مهاجر برای ورود به انگلستان از بلژیک عبور کرده اند.

مقامات فرانسه اعلام کرده اند که تعداد زیادی از مهاجران از بنادر زیبرگو و اوستند به عنوان گذرگاه و به کمک قاچاقچیان انسان استفاده می کنند. به گفته آنها ، مهاجران از سواحل بلژیک به سواحل فرانسه راه می یابند ، جایی که گذرگاه کوتاه تر است اما ایمن نیست.

“پنجاه درصد از مهاجرانی که می خواهند از کاله و دانکرک عبور کنند از بلژیک هستند. من از فرماندار خواستم که نیروهای کنترل را در سراسر مرز بلژیک مستقر کند تا قاچاقچیان و مهاجرانی را که می خواهند از بلژیک خارج شوند و به شمال فرانسه برسند را دستگیر کنند. این استراتژی ارزش خود را ثابت کرده است. ما از دوستان بلژیکی خود نیزمی خواهیم که همین کار را در کنار مرزهای خود انجام دهند.

علاوه بر این، دارمانین  از مقامات انگلستان خواست 63 میلیون یورو (54 میلیون پوند) که دولت این کشور قول داده بود به منظور جلوگیری از رسیدن مهاجران به سواحل آن بپردازند.

از سوی دیگر ، آنلی ورلدنن ، وزیر کشور بلژیک ، گفت که فکر نمی کند “هیچ کشوری از اشاره به یکدیگر و جستجوی مقصر سود ببرد.

ورلیندن تأکید کرد فایده ای ندارد که انگشت خود را به طرف دیگر نشانه بگیریم. ما باید با هم راه حلی برای مشکل مهاجران بیابیم زیرا این امر به همکاری و هماهنگی اروپایی نیاز دارد. فقط مسئول دانستن کشورهای همسایه راه حل نیست.

مسئله مهاجران و پناهندگان بحث های زیادی را به همراه دارد و این یکی از بحث برانگیزترین موضوعاتی است که بین مقامات اتحادیه اروپا وجود دارد. با این حال ، هیچ راه حل مشخصی برای این مشکل پیدا نشده است.

به تازگی 12 کشور اتحادیه اروپا خواستار به روزرسانی قوانین کنترل مرزی شدند تا بتوانند به عنوان اقدامات پیشگیرانه “موانع فیزیکی” در مرزهای خود ایجاد کنند.

درراستای این تقاضا ، اتریش ، بلغارستان، قبرس، یونان، جمهوری چک، دانمارک، مجارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان و اسلواکی نامه مشترکی به کمیسیون اروپا، کمیسر امور داخلی یلوا یوهانسون و ریاست اسلوونیایی اتحادیه اروپا ارسال کردند.  با عنوان “تطبیق چارچوب قانونی اتحادیه اروپا با واقعیتهای جدید

با این حال، برخی از مقامات اروپایی حصارها و دیوارها را به عنوان اقدامات پیشگیرانه کافی برای مقابله با هجوم اخیرمهاجران که بیشتر آنها از افغانستان بوده و در تلاش برای رسیدن به کشورهای اروپایی هستند ، نمی دانند. به گفته آنها ، اردوگاه های بازداشت به مقابله با افزایش تعداد مهاجران کمک می کند

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=231156
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه