«میهن صنعت»:

تضمین های کیفیت شاهین در داخل و خارج از ایران

در حال حاضر خودروی شاهین نه تنها براساس ارزیابی فنی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کیفیت ستاره های کیفی را کسب کرده از تست R95 و استاندارد ECE یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی با موفقیت عبور کرده و در نهایت سایپا با سه سال گارا...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طبق گزارش های ماهیانه و سالیانه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کیفیت، خودروها در ایران روندی افزایشی داشته و این شاخصی برای ارتقای صنعت خودروی کشور در سال های اخیر بوده و از آنجایی که این شاخص ها بر اساس استانداردهای بین المللی تعریف و در خطوط تولید خودروها تست و مورد ارزیابی قرار می گیرند نتایج به کارگیری این شاخص ها نکات منفی خودروها را مشخص و بر این اساس ستاره های کیفی خودروها وضعیت خودروها در میان سایر خودروها را نشان می دهد.

ارزیابی انتقادات مردم از خودروها نشان می دهد که آنها باید کیفیت را در خود خودرو حس کنند و این یعنی علاوه بر ارزیابی فنی که با ستاره های کیفی وضعیت خودرو را نشان می دهد شرکت های خودروسازی هم برای کسب اعتماد و اطمینان خاطر مشتریان باید اقدام ویژه ای انجام دهد، در همین راستا شرکت سایپا درباره خودرو شاهین دست به چنین اقداماتی زده، به طوری که برای اولین بار در بین خودروهای داخلی 3 سال گارانتی یا 60 هزار پیمایش برای این خودرو در نظر گرفته که نشان دهنده کیفیت این خودرو است و گامی موثر و قابل لمس در افزایش کیفیت عرضه به مشتریان است.

این اطمینان خاطر به لحاظ کیفی در خودرو شاهین زمانی ایجاد شده که سایپا داخلی سازی قطعات را در دستور کار خود قرارداده و با اطمینان از کیفیت قطعاتی که در داخل تولید شده این گام را برداشته است.

علاوه بر این تحریم های بین المللی و محدودیت ها باعث شده که خودروسازان ایرانی  نتوانند از توان و پتانسیل شرکت های خارجی استفاده کند ولی با این حال سایپا توانسته این محصول را با سطحی از کیفیت تولید کند که  در مشتری حس مثبت کیفی را ایجاد کند. علاوه بر این سایپا تست ها و آزمون هایی این خودرو که در پروسه تولید در داخل و خارج از کشور انجام شده را منتشر کند که برای اولین بار در کشور برای خودروهای داخلی این اتفاق می افتد و همین مساله توانسته حس امنیت و آرامش خاطر را به تمام مشتریان القا کند که شاهین محصول جدید این گروه خودروساز می تواند همپای محصولات معتبر از شرکت های به نام دنیا جوابگوی نیاز مشتریان باشد.

بررسی های یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی بر روی سازه «شاهین» نشان داد که ای خودرو توانسته از تست   R95 و  استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون بیاید. در این تست خودروی مورد نظر ثابت است و جسمی متحرک به جرم 950 کیلوگرم با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت با زاویه 90 درجه‌ای به بخش کناری خودرو برخورد می کند و بر مبنای وضعیت خودرو سلامت راننده (ES-2) مورد بررسی قرار گیرد که در تست شاهین با درنظر گرفتن پارامترها اصلی و بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R95 مورد تایید قرار گرفته است.

همچنین با توجه به اینکه تست تصادف و تأییدیه ECE R95 یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست و سایپا شاهین هم  توانسته استاندارد ECE R95 را به دست آورد در آینده امکان صادرات به اوپا هم خواهد داشت.

در حال حاضر شاهین حتی بدون داشتن کیسه های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقایافته ECE R95 را به دست آورد و در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار  گرفته است، چراکه حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… در تست شاهین موفقیت آمیز بوده است.

همچنین باید توجه داشت که سیستم ایربگ شاهین سایپا براساس استاندارد روز اروپا (ECE) عملکرد خوبی داشته است، در ارزیابی کیسه وا دو تست اهمیت زیادی دارد؛ نخست تست عملکرد مدار و ماژول‌های کیسه هوا است و معیار اصلی صحه‌گذاری و اعطای مجوزهای مختلف «ای مارک» و ECE است. همچنین تست‌های اجباری کیسه‌های هوا در شرایط بازشو بر روی خودرو و تصادف است. در این روش کیسه‌های هوای SRS و SRP مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند و میزان بازشدن، جهت بازشدن، انحراف از مسیر ضربه، محل برخورد با سرنشین و سطح تاثیرگذاری در استانداردهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد./مردم سالاری آنلاین

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210779
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه