معاون اول رئیس جمهور:

تعرفه معقول تنها ابزار حمایت از صنعت و جلوگیری از قاچاق است

میهن صنعت : معاون اول رئیس جمهور گفت: تنها ابزار حمایتی از بخش صنعت، تعیین تعرفه‌هاست، اما تعرفه‌ها باید معقول باشد، طوری که قاچاق رونق نگیرد و تولید نیز اصل باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت خطاب به بخش خصوصی اظهار داشت: با صراحت می‌گویم که این دولت با قاطعیت از حضور بخش خصوصی در همه عرصه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی حمایت می‌کند و این صرفا یک حمایت زبانی نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور جز با فعال شدن جدی بخش خصوصی به پیشرفت نمی‌رسد، افزود: نباید شرکت‌های دولتی و یا نهادهای دیگر وارد رقابت با بخش خصوصی شود.

جهانگیری با تأکید بر لزوم تسریع در نهایی شدن آیین‌نامه فضای کسب و کار گفت: این فضا باید بهبود یابد و مقررات‌زدایی شود و بخش خصوصی در چارچوب‌های مقررات اداری معطل نشود.

وی تنها ابزار حمایتی از بخش صنعت را تعیین تعرفه‌ها عنوان کرد و گفت: تعرفه‌ها باید معقول باشد، طوری که قاچاق رونق نگیرد و تولید نیز اصل باشد.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: بخش خصوصی باید بداند که تغییر سیاستی در بخش اقتصاد کشور صورت خواهد گرفت و با این تغییر می‌توان مشکلات برخی واحدهای تولیدی را حل کرد.

وی در عین حال گفت: این تغییر حتماً به معنی این نیست که منابع ریالی تزریق شود، زیرا اگر این کار منجر به افزایش تورم شود، از آن جلوگیری خواهد شد.

به گزارش فارس جهانگیری تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی کشور باید طوری باشد که بخش خصوصی بتواند شرایط اقتصادی مانند نرخ تورم، نرخ ارز و سود بانکی را برای دو یا سه سال آینده پیش‌بینی کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در وزارتخانه‌های صنعت، نفت، نیرو، ارتباطات و بخش خصوصی این است که صدها میلیارد دلار طرح جدید صنعتی آماده و به دنیا ارائه کنیم.

   

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23342
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه