«میهن صنعت»:

تغییر شکل ریه خوزستانی ها در هوای آلوده

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بر اثر آلودگی هوا همه ارگان‌های بدن درگیر می‌شوند، گفت: در شرایط آلودگی هوا به وضوح ورودی به اورژانس‌ها و متعاقب آن به بخش‌های قلب و ریه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر مهران امین، با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر سلامت اظهار کرد: با وقوع آلودگی هوا، نخستین نقاطی که تحت تاثیر این آلودگی قرار می‌گیرد شش‌ها و ریه‌ها هستند که این مساله منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود و در این شرایط انتقال گازهایی که باید وارد خون شوند و به بدن برسند از جمله اکسیژن، دچار اختلال می‌شود.

وی افزود: اثر اختلال ورود اکسیژن به بدن نیز به قلب وارد می‌شود و منجر به بروز بیمارهای قلبی – عروقی می‌شود.

امین بیان کرد: این گازهای سمی با ورود به بدن انسان، همه ارگان‌های بدن را درگیر می‌کنند و به نسبت‌های مختلف هر ارگان دچار اختلال می‌شود اما مهم‌ترین مشکلاتی که بر اثر آلودگی هوا بروز پیدا می کنند، مشکلات تنفسی و قلبی – عروقی هستند.

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت ریه‌های خوزستانی‌ها در مقایسه با ریه‌های ساکنان استان‌های دیگر، گفت: زمانی که ریه‌ها در مقابل آلاینده‌ها قرار می‌گیرند، بافت ریه تغییر ماهیت می‌دهد تا بتواند با عوامل مضر مقابله کند، این تغییر بافت موجب می‌شود وظیفه اصلی ریه که انتقال گازهای تنفسی به بدن است فراموش شود بنابراین این اختلال موجب می‌شود به تدریج بافت ریه تغییر کند و نتواند وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام دهد.

امین با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های استان خوزستان در شرایط آلودگی هوا تصریح کرد: در شرایط آلودگی هوا به وضوح ورودی به اورژانس‌ها و متعاقب آن به بخش‌های قلب و ریه افزایش می‌یابد.

وی گفت: در شرایط آلودگی هوا آلارم بحران در بیمارستان‌ها به صدا درمی‌آید تا شرایط به خوبی مدیریت شود اما با توجه به ورود آلاینده‌ها به بدن، ضرر این آلاینده‌ها به مردم وارد می‌شود و نمی‌توان از این آسیب جلوگیری کرد.

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: کودکان زیر پنج سال، افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند بنابراین باید این افراد تا حد امکان در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت خروج از منزل از ماسک استفاده کنند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=258007
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه