سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید

تمرکز دولت آینده بر واردات فناوری خواهد بود/در خصوص FATF به مصلحت نظام توجه خواهد شد

دکتر رحیم زارع در نشست خبری کمیته تجار و بازرگانان گفت : دولت بعدی دولت فرا نخبگان خواهد بود و تمرکز دولت آینده برای واردات فناوری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر رحیم زارع در نشست خبری کمیته تجار و بازرگانان گفت : دولت بعدی دولت فرا نخبگان خواهد بود و تمرکز دولت آینده برای واردات فناوری است

دکتر زارع ادامه داد : یکی از اهداف اصلی دولت آینده تمرکز بر روی پترو پالایشگاه ها و حوزه فناوری خواهد بود. همچنین در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که باید توجه ویژه به آن کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس افزود : تعامل اقتصادی با دنیا در دستور کار دولت بعدی

وی در خصوص برنامه های دولت آینده برای صادرات محصولات لوازم خانگی گفت : دو قانون در رفع موانع تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی در کشور با محوریت صادرات محصولات کشور مطرح شد.

دکتر زارع ادامه داد : ما تولیدکنندگان خوبی در حوزه صنعت لوازم خانگی داریم و طی دو سال گذشته رشد خوبی در این حوزه داشته ایم. صادرات نیز در این حوزه وجود داشت اما برای استمرار صادرات باید کیفیت محصولات را افزایش دهیم.

وی افزود : در حال حاضر کیفیت محصولات لوازم خانگی در شرایط قابل قبولی است اما می بایست شرایط مناسب تری را برای صادرات مستمر به کشورهای همسایه فراهم کنیم که این مهم در دستور کار دولت آینده قرار خواهد داشت.

ریاست کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی ادامه داد : تمرکز دولت آینده برای واردات فناوری است. متاسفانه نوع تخصیص ارز در گذشته باعث به وجود آمدن رانت هایی شد که ارز دولتی را به سمت واردات کالاهای مصرفی برد. هدف ما حذف این رانت خواهد بود و باید واردات با تمرکز انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

وی گفت : دولت آینده بر اقتصاد متنوع تمرکز خواهد داشت تا تعامل سازنده ای با دنیا داشته باشیم. برای ارز دیجیتال نیز برنامه های خوبی خواهیم داشت چرا که دنیا در حال توسعه در مسیر رمز ارزهاست.

دکتر زارع افزود : درگاه صدور ملی مجوزها را راه اندازی کردیم تا فرایند صدور مجوز برای شروع کسب و کارها راحت تر شود. متاسفانه در این حوزه فرایند بسیار سختگیرانه بود که انشالله در دولت آینده با راه اندازی این سامانه، این مشکل بر طرف خواهد شد.

وی گفت : شرایط بازار سرمایه مناسب نیست. اما دولت آینده باید اعتماد از دست رفته سهام داران خرد را برگرداند و از افرادی که سرمایه های خودرا از دست داده اند پشتیبانی کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت : آیت الله رئیسی نیز بر اساس توافق ان پی تی به برجام متعهد خواهد بود اگر طرف های خارجی به تعهدات خود عمل کنند و پایبند بمانند. در خصوص FATF نیز آنچه مصلحت نظام باشد، دولت آینده بر اساس آن تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=225728
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه