میهن صنعت:

توافق دولت‌های اروپایی روی اهداف انرژی تجدیدپذیر ۲۰۳۰

وزیران محیط زیست و انرژی اتحادیه اروپا پیش از مذاکرات سال آینده با پارلمان اروپا که خواستار اهداف انرژی سبز بلندپروازانه‌تری است، در خصوص اهداف انرژی تجدیدپذیر برای سال ۲۰۳۰ توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این وزیران اظهار کردند که قصد دارند حداقل ۲۷ درصد از انرژی این بلوک را تا سال ۲۰۳۰ از منابع تجدیدپذیر تامین کنند در حالیکه سهم ۲۰ درصدی برای انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۰ هدف گذاری شده است.

پارلمان اروپا در اکتبر خواستار افزایش این هدف به ۳۵ درصد شد.

در راستای بسته تدابیر، وزیران محیط زیست و انرژی اتحادیه اروپا درباره سهم سوخت‌های تجدیدپذیر مورد استفاده در حمل و نقل توافق کرده و برای نخستین نسل سوخت‌های زیستی که مخالفانش می‌گویند برای زمین کشاورزی با غذا رقابت می‌کند، محدودیت تعیین کردند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا سهم ۱۴ درصدی را برای سوخت‌های تجدیدپذیر مورد استفاده در حمل و نقل تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کردند.

گنجانده شدن ریل در اهداف حمل و نقل تجدیدپذیر مورد انتقاد کمیسیون اروپا قرار گرفت زیرا بخش زیادی از شبکه ریلی اروپا در حال حاضر برقی شده است.

میگل آریاس کانته، کمیسر آب و هوایی اروپا در جریان مذاکرات به این وزیران گفت: سطح این بلندپروازی به شکل واضحی کافی نیست و با کاهش قیمت‌ها برای تجدیدپذیرها، اتحادیه اروپا می‌تواند به هدف ۳۰ درصدی تجدیدپذیرها با هزینه‌های مشابهی که برای ۲۷ درصد برآورد شده بود نایل شود.

شورای اروپا و پارلمان اروپا در مذاکرات بر سر متن حقوقی نهایی این موضوعات در سال آینده باید مصالحه کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اهداف تجدیدپذیر اتحادیه اروپا بخشی از مجموعه پیشنهادها برای دستیابی به اهداف آب و هوایی این بلوک برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان حداقل ۴۰ درصد پایین سطح ۱۹۹۰ تاسال ۲۰۳۰ در پی توافق پاریس برای محدود کردن گرمایش زمین به دو درجه است./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=141313
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه