معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت:

توجه ویژه صنعت پوشاک و لوازم خانگی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: برای توسعه تولید نیز فعال سازی ظرفیت های خالی واحدهای تولید هدف گذاری شده است که یکی از ساختارهای مهم کشور است و ۲ صنعت پوشاک و لوازم خانگی نیز از دیگر محورهاست که توجه ویژه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: وزارت صمت برنامه ریزی هایی در رونق تولید دارد.

او افزود: رونق تولید نیاز حرکت جدید و نگاه جهادی دارد که سیستم کشور باید رونق ساز باشد و مبنای سیاست ها بر رونق تولید باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: وزارت صمت 7 محور اصلی را مبنای کار قرار داده که در توسعه صادرات غیر نفتی مبنا هدف گذاری 15 کشور همسایه است.

برای توسعه تولید نیز فعال سازی ظرفیت های خالی واحدهای تولید هدف گذاری شده است که یکی از ساختارهای مهم کشور است و 2 صنعت پوشاک و لوازم خانگی نیز از دیگر محورهاست که توجه ویژه شده است.

زرندی گفت: مقام معظم رهبری رونق تولید را سرلوحه دستگاه ها قرار داده اند که باید کلیه سیاست ها بر پایه تولید باشد بنابراین رونق تولید می تواند نقطه تنظیم همه دستگاه ها باشد.

زرندی گفت: تسهیلات و نقدینگی تنها عامل رونق تولید نیست بلکه هم باید افزایش تقاضا را داشته باشیم هم اینکه عرضه بالا برود که در عرضه مواد اولیه و سرمایه (نقدینگی) مهم است. 

او افزود: برای استفاده از فرصت ها همه باید هماهنگ باشند بنابراین باید عمده کار بر استفاده از بخش خصوصی باشد.

زرندی گفت: برای رونق تولید نیاز به تقسیم کار به صورت ملی داریم. سیاست بانک مرکزی در تخصیص نرخ ارز می تواند راه فراری برای حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی باشد.

او افزود: در همه دنیا وقتی صحبت از تولید می شود شرط اول بهبود فضای کسب و کار است بنابراین رویکردهای وزارت صمت این است که با ثبات در بخشنامه ها بیشترین تعامل را با اتاف و تشکل ها داشته باشیم تا مشکلات تولید برطرف شود.

زرندی گفت: ارزش افزوده یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی است که نیاز به مصوبات مجلس دارد. 

زرندی گفت: در وزارت صمت سارماندهی مدیریت بنگاه ها مدنظر است که در این باره صنعت پوشاک و لوازم خانگی توجه ویژه شده است./تسنیم

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174978
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه