میهن صنعت :

توسعه صنعت بدون حمایت از صنایع کارگاهی ممکن نیست

میهن صنعت : عضو هیات مدیره شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان گفت: توسعه صنعتی بدون حمایت از صنایع کارگاهی و کوچک که آسیب پذیری بیشتری دارند، ممکن نیست.

به گزارش روز یکشنبه واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ˈخسرو مشکینˈ در هفتمین نمایشگاه صنعت افزود: با نگاهی به تاریخ صنعت می توان دریافت که صنایع بزرگ امروزی از تجمیع صنایع کوچک سابق به وجود آمده و در دوران فعلی نیز این صنایع تأمین کننده نیازهای صنایع بزرگ است.

وی با بیان اینکه توسعه بدون حمایت از صنایع زیردستی محال است، افزود: هم اینک نیز اگر هر واحد صنعتی بزرگ بخواهد تمام خدمات و امور فنی تولید را در داخل مجموعه خود ایجاد کند با معضلاتی مواجه خواهد شد که سرعت تولید را کاهش می دهد.

به گفته وی برای نمونه بیشتر سفارش خودروسازانی مانند سایپا و ایران خودرو در شهرک صنعتی واقع در شهرستان گلپایگان انجام می شود و این بدان معناست که سایپا و ایران خودرو به رغم برخورداری از سرمایه بالا، برخی امور را به صنایع کوچک واگذار می کنند.

وی با اشاره به اینکه این امر در مورد کشورهای صنعتی اروپایی بیشتر صدق می کند، افزود: تولید کنندگان بزرگ خودرو در اروپا تمام مراحل ساخت خودرو را در کمپانی های خود انجام نمی دهند زیرا این امر هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان گفت: برای انجام فعالیت های صنعتی امنیت خاطر وجود ندارد زیرا صنعتگران قراردادی را با قیمتی توافقی و بر اساس برآورد خرید مواد اولیه منعقد می کنند اما در ظرف چند ماه به یکباره قیمت ها چندین برابر می شود.

مشکین افزود: به واسطه تعهد و امضای قرارداد، صنعتگر نمی تواند بر قیمت ارایه خدمات فنی خود بیفزاید و بنابراین دچار زیان مالی می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل برخی ساختارهای غلط، پول و سرمایه اشخاص به جای تولید وارد رانت خواری و واردات می شود.

وی گفت: از سوی دیگر دولت به منظور برخورد با بحران های اقتصادی نهادهای کنترلی را افزایش می دهد که این کار بر حجم دولت افزوده و مانع از رشد و توسعه بخش خصوصی خواهد شد.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: نوسانات اقتصادی منجر شده واحدهای تولیدی به طور مداوم در حال تعدیل نیرو باشند.

هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان از 15 تا 18 آذر در محل برگزاری نمایشگاههای اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6999
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه