رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد:

توسعه فناوریهای نفتی با همکاری شرکت های فرانسوی و کره ای

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در بخش هایی که برای توسعه فناوری به همکاری خارجی نیاز داشته باشیم، در قالب تفاهمنامه از توانمندی های دانشگاه ها و شرکت های خارجی نیز استفاده می شود که تاکنون با شرکت های فرانسوی و کره ای همکاری کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  جعفر توفیقی امروز- چهارشنبه- در حاشیه افتتاح انستیتو فراورش گاز اظهار داشت: مهم ترین وظیفه این انستیتو، تولید فناوری ها مورد نیاز در صنعت گاز و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای محصولات و فرایندهای این صنعت است.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که شیرین سازی گاز، از فعالیت های اصلی این انستیتو است، افزود: گوگرد زدایی و تبدیل گوکرد به فراورده های با ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از هدررفت گازهای فلر (مشعل) نیز از دیگر فعالیت های اصلی این انستیتو خواهد بود.
توفیقی به تولید حلال ویژه برای صنعت گاز در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: این حلال اکنون در برخی پالایشگاه های گاز کشور استفاده می شود.
وی ادامه داد: مبلغ 10 میلیارد تومان و 65 هزار یورو اعتبار برای انستیتو گاز در سال 97 اختصاص یافته است که توسط شرکت ملی گاز تامین می شود.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که در این انستیتو از متخصصان داخلی و خارجی استفاده خواهد شد،گفت: از کاشناسان دانشگاه های داخلی که نیاز باشد در مسایل مورد نیاز دعوت خواهد شد.
 انستیتو فرآورش گاز با هدف توسعه فناوری های فرآورش و تکمیل زنجیره ارزش گاز، با حضور 2 معاون وزیر نفت راه اندازی شد.
انستیتو فرآورش گاز امروز (چهارشنبه) با حضور «حبیب‎اله بیطرف« معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و «حمیدرضا عراقی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این پژوهشگاه به بهره برداری رسید.
این انستیتو در ٢ فاز اجرا می‌شود؛ فاز نخست که امروز به نتیجه رسید با هدف تهیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، ساز و کارهای اجرایی مناسب، تخصیص و تجهیز فضای اداری-آزمایشگاهی اجرایی شده است.
در فاز دوم، اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مناسب با نیاز گاز کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.
/ایرنا/
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=147635
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه