مهر خبر می‌دهد؛

تولید بنزین یورو ۴ستاره خلیج فارس به ثمر نشست

با وجود تاخیرهای مکرر در راه اندازی واحد ایزومریزاسیون فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس٬ این واحد از ظهر امروز در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پالایشگاه سه فازی ستاره خلیج فارس طی چند سال گذشته اسیر حواشی متعددی در مدیریت و اجرا بود و اردیبهشت سال جاری٬ رئیس جمهور فار نخست آن را افتتاح کرد که پس از انتشار جزئیات این افتتاح٬ مشخص شد فاز نخست بطور ناقص به مدار آمده است. در همین حال وزیر نفت هم با تایید این موضوع گفت که فاز نخست این پالایشگاه تا پایان سال به مدار خواهد آمد. با ایجاد تغییر و تحولات در تیم مدیریتی ستاره خلیج فارس باز هم واحد ایزومریزاسیون به مدار تولید نیامد تا اینکه باز هم تیم مدیریتی تغییر کرد.  

به گفته کارشناسان علت مهم تغییرات ۷ ماهه اخیر لزوم راه اندازی واحد ایزومریزاسیون فاز نخست بود زیرا در صورت عدم راه اندازی این واحد، تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ عقیم می‌ماند. این در حالی است که وزارت نفت و مدیران این پالایشگاه از تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ می‌گفتند که سرانجام این مهم٬ امروز به ثمر نشست.

از چند روز پیش شارژ کاتالیست‌های وحد ایزومریزاسیون آغاز شد که ظهر امروز این واحد به مدار تولید آمد و اولین بنزین استاندارد پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید شد. با راه اندازی این واحد روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و یورو ۵ تولید می‌شود که در صورت راه اندازی دو واحد دیگر٬ مجموع تولید بنزین به  ۳۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

با تداوم تولید بنزین فاز نخست طی روزهای آینده٬ گام بزرگی در خودکفایی در تولید بنزین و عدم واردات برداشته خواهد شد که با راه اندازی کامل پالایشگاه، نه تنها بنزینی وارد نمی‌شود بلکه ایران به صادر کننده بنزین تبدیل خواهد شد. این در حالی است که علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خودکفایی در تولید بنزین و راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را مهم ترین برنامه‌های خود عنوان کرده بود./مهر/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=139608
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه