میهن صنعت:

تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در ستاره خلیج فارس تثبیت شد

از روز دهم دی ماه تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تثبیت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدعلی دادور مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت : تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس از 3 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 در هر روز در سه ماه پیش؛ از روز دهم دی ماه سال جاری به 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با اکتان 91 رسید. 

وی افزود: هم اکنون روزانه علاوه بر تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 ؛ 3.4 میلیون لیتر در روز گازوئیل معمولی و 500 هزار لیتر در روز گاز مایع تولید می شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته 4 محموله نفتای ترش تولیدی این پالایشگاه صادر شده و تا چند روز آینده نیز 2 محموله 35 هزار تنی نفتای ترش صادر می شود. 

وی افزود: هزینه های تکمیل سه فاز این پالایشگاه علاوه بر 260 میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی تامین می شود ؛ با فروش محصولات پالایشگاه تامین می شود. 

دادور با بیان اینکه نیازی به سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی این پالایشگاه نداریم گفت: تمامی استانداردهای محصولات این پالایشگاه یورو 4 برنامه ریزی شده ولی تا یک ماه آینده در کنار بنزین یورو 5 می توانیم تولیدات گازوئیل پالایشگاه را نیز بر اساس استاندارد یورو 5 داشته باشیم. 

وی افزود: تولیدات بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بنزین زیر 7 دهم درصد و گوگرد زیر 2 پی پی ام است و تمامی پارامترهای استاندارد یورو 5 را  رعایت می کند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: تا امروز 80 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تولیدی این پالایشگاه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شده و یک محموله 20 میلیون لیتری نیز تا 24 ساعت آینده تحویل داده می شود./تسنیم/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=142658
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه