رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی :

ثبت‌نام از مشمولان جدید سهام عدالت در حال پیگیری است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید سهام عدالت توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حجت‌الاسلام حسن شجاعی ، با اشاره به اینکه در زمان ثبت‌نام سهام عدالت یکی از اشتباهات این بود که این سهام بر اساس دهک‌های جمعیتی به مشمولان داده شد، اظهار کرد: این در حالی است که این سهام باید بر اساس دهک‌های درآمدی میان افراد توزیع می‌شد؛ چراکه توزیع سهام عدالت بر اساس دهک‌های جمعیتی موجب شد که به عنوان مثال یک کارمند ساده و یک معاون وزیر هر دو با وجود تفاوت حقوق و احتمالاً دارایی و درآمد، از سهام عدالت یکسان برخوردار شوند.

رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس افزود: بر این اساس اگر قرار باشد سهام عدالت جدیدی میان مشمولان جدید توزیع شود باید این نکته مدنظر قرار گیرد و اصلاحات لازم در این زمینه اعمال شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سهام عدالت از چه زمانی میان جاماندگان و مشمولان جدید توزیع می‌شود، افزود: موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت ادامه داد: با این وجود باید به نکاتی چون تامین مالی این سهام و نیز شیوه ثبت‌نام و مواردی از این دست دقت‌نظر شود و زمانی که جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر شد، می‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد و در صورت نیاز، پیشنهادات کمیسیون اصل ۹۰ هم به نمایندگان اعلام خواهد شد.

شجاعی افزود: در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر رسیده و آغاز شود، بدون شک اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، باید در اولویت دریافت این سهام قرار گیرند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح ثبت‌نام جدید از مشمولان سهام عدالت باید از جامعیت کامل برخوردار باشد، به‌ گونه‌ای که مواردی همچون منابع مالی مورد نیاز، نحوه ثبت‌نام، میزان سهام اختصاصی به هر فرد، نحوه آزادسازی این سهام و … حتماً در این طرح تدبیر شود. به همین جهت این کمیسیون آمادگی خود را برای هر گونه مشاوره در این زمینه با تکیه بر مباحث کارشناسی و استفاده از نظرات کارشناسان اعلام می کند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=242637
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه