میهن صنعت:

جدیدترین تحولات عراق؛ هلاکت پسر معاون صدام و 50 سرکرده بعث در تکریت/بمباران جنوب نینوا/انفجار در فلوجه

میهن صنعت: یک مقام عراقی از کشته شدن 50 تن از سرکرده‌های حزب بعث در عراق از جمله پسر عزت الدوری در تکریت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک مقام عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: دستگاه مبارزه با تروریسم با همکاری با نیروی هوایی ارتش در شهر تکریت واقع در استان صلاح‌ الدین دست به عملیات گسترده‌ای زد و توانست 50 تن از سرکرده‌های حزب منحل شده بعث از جمله پسر عزت الدوری، معاون صدام را به هلاکت برساند.

 

این مقام در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی عنوان داشت: این عملیات پس از آن صورت گرفت که اطلاعاتی مبنی بر نشست رهبران بعث در خانه‌ای در شهر تکریت به دست دستگاه مبارزه با تروریسم رسید و نیروها به محض به دست آوردن این اطلاعات وارد عمل شده و توانستند آن‌ها را به هلاک برسانند.

 

وی تصریح کرد: دستگاه مبارزه با تروریسم به پاکسازی این شهر از گروهک‌های تروریستی و حزب بعث که خواهان تخریب عراق هستند، ادامه می‌دهد و این مقام عراقی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی عراق اوضاع را تحت کنترل خود دارند.

 

از سوی دیگر، منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که هلی‌کوپترهای ارتش عراق منطقه الحضر واقع در جنوب استان نینوا را که تحت تصرف افراد مسلح است، هدف قرار دادند و در این جریان چندین تن کشته و زخمی شدند.

 

در همین راستا منابع اعلام کردند که در حمله‌ای که با دو خودروی بمب گذاری شده به مقر ارتش عراق در ناحیه صقلاویه رخ داد ده‌ها تن از سربازان عراقی کشته و زخمی شدند.

 

منابع محلی در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که افراد مسلح صقلاویه را کاملا تحت تصرف درآورده‌اند.

 

با تشدید درگیری‌ها در مناطق گسترده‌ای در شمال شرق و شمال غرب عراق، بیش از 1000 سرباز از شهر کربلا واقع در جنوب عراق به بغداد رفته تا از نیروهای عراقی در جنگ‌شان علیه اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حمایت کنند.

این سربازان دومین گروهی بودند که کربلا را ظرف دو روز گذشته ترک کرده تا به اردوگاه ارتش در منطقه تاجی در فاصله 30 کیلومتری شمال بغداد بروند و آن‌ها به مدت یک روز آموزش‌ می‌بینند و سپس برای جنگیدن در کنار ارتش عراق اعزام می‌شوند.

 

در همین راستا صعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با اعلام تدوین طرح جدیدی برای حمایت از بغداد گفت: این طرح مبتنی بر این است که نیروهای بیشتری مستقر شده و اطلاعات بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و وسایل تکنولوژیکی همچون بالن، دوربین و دیگر دستگاه‌ها استفاده شود و همچنین روحیه نیروهای نظام بالا برده شود و هماهنگی‌هایی با رهبران عملیات‌ در دیگر استان‌ها صورت گیرد.

 

در همین راستا، وزارت دفاع عراق روز جمعه از گشودن اردوگاه‌های جدیدی برای پناه دادن به نیروهای ارتش عراق که در پی اوضاع دشوار از شهرهای موصل و کرکوک عقب‌نشینی کرده‌اند، خبر داد.

 

در پی حملات هوایی ارتش عراق به تکریت 80 فرد مسلح کشته شده و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

 

این در حالی است که افراد مسلح دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پیش‌روی خود به سمت بغداد را ادامه می‌دهند.

 

شاهدان عینی اعلام کردند که داعش نیروهای بسیاری را به اطراف سامرا اعزام کرده است و این اقدام با هدف حمله‌ به این شهر صورت می‌گیرد.

 

در دیالی نیز درگیری‌هایی میان ارتش عراق با افراد مسلح در مناطق جلولاء و مندلی صورت گرفت که این درگیری‌ها با کنترل افراد مسلح در برخی از این مناطق پایان یافت.

 

مسئولان منطقه السعدیه در دیالی نیز اعلام کردند که در نتیجه عقب‌شینی نیروهای ارتش و پلیس از پایگاه‌های خود خلأهای امنیتی به وجود آمده است.

 

به نقل از ایسنا منابع امنیتی در الانبار اعلام کردند: پس از اینکه حمله‌ای به افسران و نیروهای گارد مرزی صورت گرفت همه افسران و اعضای پلیس گارد مرزی از الرمادی در غرب کشور عقب‌نشینی کردند.

 

در کرکوک نیز پایگاه‌های اینترنتی تصاویری را در خصوص کنترل داعش بر سلاح‌ها و تجهیزات نیروهای عراقی که از پایگاه‌های خود عقب‌نشینی کرده‌اند، منتشر ساختند که این تجهیزات شامل ده‌ها خودرو و تانک می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51124
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه