میهن صنعت:

جزئیات توزیع بنزین پاک در 8 کلانشهر

میهن صنعت: قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح جزئیات عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 در هشت کلانشهر اصلی کشور از عرضه روزانه بیش از 20 میلیون لیتر بنزین اروپایی در 6 کلانشهر خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی عرضه بنزین پاک در اهواز و شیرا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از مهر، شاهرخ خسروانیدرباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در هشت کلانشهر اصلی کشور، گفت: تاکنون عرضه بنزین اروپایی در 6 کلانشهر تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان و مشهد مقدس عملیاتی و اجرایی شده است.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 15 تا 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار تولیدی پالایشگاه نفت شازند در سه کلانشهر تهران، کرج و اراک عرضه می شود، تصریح کرد: کل بنزین توزیعی در این سه کلانشهر دارای استاندارد یورو چهار است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از عرضه روزانه حدود 800 هزار تا یک میلیون لیتر بنزین اروپایی در کلانشهر تبریز خبر داد و افزود: این بنزین از محل اجرای یک پروژه پالایشگاهی و جداسازی بنزن از از ترکیب بنزین تولیدی پالایشگاه تبریز تولید و عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز عرضه بنزین یورو چهار در کلانشهر اصفهان از مهر ماه سال جاری، اظهار داشت: هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت اصفهان تولید می شود که با اجرای یک طرح پالایشی حدود 2 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار در این پالایشگاه تولید و در سطح شهر عرضه می شود.

خسروانی با یادآوری اینکه آغاز عرضه بنزین یورو چهار در سطح شهر مشهد مقدس، تبیین کرد: کل نیاز بنزینی شهر مشهد مقدس حدود 2.8 میلیون لیتر در روز است که در حال حاضر با توسعه و اصلاح شبکه خطوط لوله انتقال، به طور میانگین روزانه حدود یک میلیون و 500 هزار لیتر بنزین اروپایی در این کلانشهر عرضه می شود.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه بنزین یورو چهار عرضه شده در سطح مشهد مقدس از محل واردات این فرآورده نفتی تامین و توزیع می شود، تاکید کرد: با اصلاح شبکه انتقال پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری عضره بنزین اروپایی در مشهد مرحله به مرحله افزایش یابد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت عرضه بنزین اروپایی در دو کلانشهر اهواز و شیراز هم توضیح داد: تا دو ماه آینده و با بهره برداری از یک پروژه جدید پالایشگاهی در پالایشگاه نفت آبادان، عرضه بنزین اروپایی در کلانشهر اهواز آغاز خواهد شد.

وی کل نیاز بنزینی کلانشهر اهواز را روزانه یک میلیون و 100 هزار بشکه عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این عرضه بنزین یورو چهار با واردات این فرآورده نفتی از خارج کشور هم به زودی آغاز خواهد شد.

خسروانی با اشاره به انجام اصلاحاتی فنی بر روی خط لوله انتقال فرآورده نفتی بندرعباس به رفسنجان، گفت: با رفع موانع و محدودیت‌های انتقال، پای بنزین اروپایی به زودی به شیراز هم باز می‌شود تا عملا پرونده عرضه بنزین پاک در هشت کلانشهر اصلی کشور بسته شود.

به گزارش مهر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران هفته جاری با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: با توزیع حدود یک میلیون و 500 هزار لیتر بنزین یورو4 در شهر مشهد در روز جمعه (16 آبان)، حجم بنزین یورو4 توزیعی در این کلانشهر کشور به 33 درصد رسید.

بر این اساس از 27 مهر ماه سال جاری توزیع بنزین یورو4 در شهر مشهد آغاز شد و تا روز جمعه 16 آبان در مجموع 38 میلیون و 841 هزار لیتر بنزین یورو4 در انبار نفت مشهد رسید شده است که از این میزان 19 میلیون 410 هزار لیتر در سطح جایگاه های این شهر توزیع شده است.

این نوع بنزین هم اکنون در جایگاه های اطراف حرم مطهر و نیز مراکز شلوغ و پرتردد شهر مشهد توزیع می‌شود و و در حال حاضر 20 جایگاه از 54 جایگاه موجود در شهر مشهد بنزین یورو4 توزیع می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=61555
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه