عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی:

حرکت خوب وزارت صمت با ریل‌گذاری جدید در عرصه صنعت و به‌ویژه معادن

نماینده مردم بافت در مجلس‌شورای‌اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص پروژه‌های صنعتی و معدنی کشور گفت: وزارت صمت حرکت خوب و تازه‌ای را با ریل‌گذاری در عرصه صنعت و به‌ویژه معادن آغاز کرده است که با وجود اهمیت آن، متأسفانه در طول سال‌ها مغفول مانده و محقق نشده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صمدالله محمدی در مورد دغدغه صنایع که به عنوان یک مسأله اساسی مطرح است، عنوان کرد: آغاز پروژه توزیع متوازن صنایع در کشور، قدم مهمی از سوی وزیر صمت برای حل این مشکلات محسوب می‌شود در حالی‌که این موضوع مهم سال‌ها مغفول مانده بود.

وی افزود: در مورد پروژه اکتشاف و استخراج معادن نیز به دستور وزیر صمت، کار جدید و بسیار خوبی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته و آن پیشبرد پروژه اکتشاف اصولی پهنه‌های معدنی است و با انجام آن، آمار و نقشه کلی منابع و معادن جمع‌آوری می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در کشورما که مجموعه متنوعی از معادن و سنگ‌های معدنی وجود دارد، شروع پروژه اکتشاف اصولی می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد، اما در حالی که متولی این امر باید وزارت صمت می‌بود، متأسفانه در دوره‌های گذشته این کار انجام نشده و این نخستین بار است که به همت وزیر صمت، چنین کاری انجام می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی تأکید کرد: این حرکت مهم وزارت صمت که از خراسان‌جنوبی آغاز شده، باید نقشه راهی برای صنایع معدنی باشد و به یاری خدا در تمامی استان‌ها و بخش‌های دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این‌که ابتدا گلایه‌هایی در خصوص اجرا نشدن موضوع توزیع متوازن صنایع وجود داشت، بیان کرد: اما پس از گفت‌وگو با وزیر صمت و شنیدن و مشاهده توضیحات و مستندات ایشان در رابطه با پیشبرد اهداف وزارت صمت در این خصوص، تردیدی باقی نماند که شرایط تغییر خواهد کرد و در مسیر بهبود وضعیت نامناسب پیش آمده در طول سال‌های گذشته، قرار داریم.

نماینده مردم بافت در مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح کرد: در روحیه عمل‌گرایی، ایمان و اعتقاد ایشان به انجام وظیفه در وزارت صمت تردیدی وجود ندارد و به صورت جدی برای تحقق وعده‌های داده شده، قدم برمی‌دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241506
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه